Gå til innhold

msi k7 dual mester-L

Anbefalte innlegg

vel, har søkt litt rundt no.. og håper dette forumet endlig kan gje meg ett fornuftig svar :)

eg kjøpte dual kort ein stund til bake, tenkte å bruke den som "pc" ein stund, og seinere vist sette den opp som server, men det eg ikke viste da var at det egentlig ikke er så bra server pc.. men men, vertfall blitt ein god og stabil pc å bruke. og eg liker den på mange måter. uten om ein ting, som eg fixet på i dag.. var støyen ut av dei gigantiske cpu viftene.. global mas eller noe :p vertfall eg kjøpte og monterte inn 2 silent twins i dag.. med litt makt fekk eg andre på plass. :p

det som skjedde først var at den nektet å starte opp. ein viften sluttet å gå. og putslig blei kjøleelementet varmt.. heldig vis hadde eg 3 vifter. så eg byttet den ut, og satt den andre inn.. no funket det mye betre.. men putslig stoppet den og.. så byttet eg om noen strøm kabler inni pc`n.. og no funker det noe lunde. ingen ting som stopper osv :p

men problemet er ; ingen signal på skjermen.. og noen pipe lyder vist eg restarter pc`n..

for å skrive det lett: bytta om 2 bråkete cpu vifter, for 2 silent twin. ingen signal på skjemen , og lyder om eg har restarter den..

skulle tru det ikke var nok strøm.. men 550w skal vel holde i lange baner?

cdromen osv funker.. :

hva seier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å resette bios?

Prøvd å ta ut en og en enhet, for å finne ut om noen av dem bugger?

Sikker på at ALLE kontakter sikker skikkelig i? Når man roter rundt inni kabinettet er det fort at et kort plutselig løser ol.

Har sjøl et MSI K7D Master-L, men åssen i granskævven fikk du montert på 2 Silent Twin? De kondensatorene rundt CPU sitter veldig nærme sokkelen, sikker på at du ikke har røska ut/skadet en av dem når du satt på kjølerene? Jeg måtte jo sage til mine Thermal Right AX7 for ïkke å komme nær noen kondensatorer, og de er mindre enn Silent Twin.

Lenke til kommentar

alt funket før eg puttet dei på plass da..

første cpuen viften var ingen problem å få på plass..

men den andre stanget borti noe som lignet kjøleelement på hk..

men når du har leved med nesten 100db (47+47:p) i evig heter..

så tar men i litt :p

ingen ting som blei ødlagt. og var kun 1 mm om og seie.. så den sitter fast for å seie det slikt!

alle ledningen er på plass.. tar den inn på komplett butikken i moro og for se hva som er gale!

forbanna pc maskiner :p

btw. biosen resetter seg selv forkvar gong eg tar ut strøm kabelen.. annet problem eg har hatt.. battariet på hk nekter å lade seg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...