Gå til innhold

Håper noen med litt peiling her kan hjelpe


Anbefalte innlegg

Hei! Har lest litt og sett litt rundt på nett på diverse kamera.

Jeg har et Canon 450d som jeg er topp fornøyd med bortsett fra en ting, veldig ofte

blir det liggende hjemme fordi det er så mye å drasse på med alle linser osv.

Så i det siste har jeg vurdert litt å selge mitt speilrefleks og linsene,

og heller skaffe meg et litt mere hendig kompakt kamera.

Er klar over at kvalitet på kompakt ikke er på høyde med speilrefleks enda,

men det som teller er jo at man får tatt masse(gjerne uten å pakke en bag med utstyr) fine bilder! hehe.

 

Så jeg har en liten innvendig krig med meg selv om hva som er lurest.

Canon g9 virker jo som et supert alternativ,bare synd med dårlig iso(jeg tar endel natt bilder) Noen som har noen forslag til meg?

 

På forhånd takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry,det kom kanskje ikke frem helt.

Men hvilken kompakt ligger lengst opp mot speilrefleks på bilde kvalitet?

Etter å ha lest mye rundt på nett virker Canon g9 som det eneste alternativet(?)

 

Prioriterings listen min:

 

størrelse

Bildekvalitet

Responstid

Bra med dårliglys(natt bilder)

Lenke til kommentar
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=94475 noen som har erfaringer med dette kameraet?

Har ingen personlig erfaring med kameraet, men ville tenkt om et par ganger før jeg kjøpte det.

 

The DP1's forte is no doubt the image quality at low sensitivities. The camera offers a resolution and an amount of detail that is unheard of in the compact camera sector and can keep up with quite a few DSLRs. To make the most of it you have to shoot in RAW though. The DP1's JPEG output is very desaturated and flat and needs a 'boost' in post processing.

 

Unfortunately this already takes us to the 'Cons' list of this review which is, as you probably have noticed, rather long. Too long in fact to go into too much detail

 

Hele testen finner du her: Dpreview

Linken tar deg til konklusjonen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har en lignende post. Kanskje du kan ta en titt der. Jeg har sjekket og sjekket, og kommet fram til at Canon G9 virker lovende, men har litt lite vidvinkel. Lumix LX3, som ennå ikke er i butikk ser tanken bedre ut, spesielt med tanke på optikken. Jeg har stort sett bestemt meg for å vente til LX3 er ute, men hvis det drøyer, hopper jeg på G9 da jeg er totalt uten kamera etter at D50'en min ble stjålet. G9 har valik søker også i tillegg til skjermen, mens på LX3 er det tilleggsutstyr. Jeg sjekket også Ricoh GX200, men der var det kun mulig med en elektronisk søker i tillegg til skjermen. Uansett, ingen av løsningene så optimale ut.

 

Klart at hvis V75'en eller lottoen min går inn, kjører jeg nok et Leica M8, men som min bestefar sa til mg når jeg var liten: du kan ønske i den ene hånden og drite i den andre, så ser du hvilken hånd du får mest i. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...