Ideal Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jeg har vært kunde hos nextgentel i 5-6 år nå. Det er helt ålreit, så lenge du ikke får et problem. Med en gang du får et problem blir de helt forferdelige å ha med å gjøre. Jeg har nå hatt problemer med min nettlinje siden 27. mars. Jeg bor sentralt i Oslo, på St. Hans Haugen. Til stadighet har jeg vært i kontakt med Nextgentel. Den 21. april fikk jeg ny router. Det gjorde vel ikke problemet noe bedre, snarere tvert i mot. Enda mer ustabil enn den forrige. Nå er vi uti august og problemet er der enda. Jeg betaler for såkalt fri fart, dvs inntil 20 megabit hastighet. Her er resultatet fra speedtest: Jeg er ikke noe spesielt vanskelig kunde. Men jeg har tross alt holdt ut med dette her i fire og en halv måned. Nettet detter av fire-fem ganger om dagen, må restarte routeren hver gang for å komme meg på nett - og når jeg så er online, er det med 2 til 3 megabit hastighet. Jeg har sågar truet med å si opp mitt abbonnement hvis de ikke fikser dette snart, og da fikk jeg bare til svar at det var jeg hjertens velkommen til å gjøre. Jeg håper dette er noe andre kan ta til etterretning, til skrekk og advarsel. 469 kroner går hver måned fra min konto til nextgentel, hvis jeg ikke betaler truer de med inkasso - likevel er jeg jo ikke i nærheten av å få den tjenesten jeg betaler for. Endret 7. august 2008 av Ideal Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Hei Det finnes mange andre leverandører å velge mellom. Sånn kundebehandling du beskriver her, behøver ingen å finne seg i. Slike forretninger fortjener ingen kunder. Jeg hadde skiftet leverandør på dagen, hvis jeg hadde opplevd å få så dårlig kundebehandling. Endret 10. august 2008 av Otwin Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har også problemer med nextgentel, hos pappa skal vi ha en 8mbit linje, men når jeg skal laste ned noe går det fra 130 til 50. Hos mammma har vi en 5 mbit linje fra tafjord mimer og der laster jeg ned med 300 fra samme side. Har også byttet flere rutere fra nextgentel og har nå en netopia med trådløst. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 HeiDet finnes mange andre leverandører å velge mellom. Sånn kundebehandling du beskriver her, behøver ingen å finne seg i. Slike forretninger fortjener ingen kunder. Jeg hadde skiftet leverandør på dagen, hvis jeg hadde opplevd å få så dårlig kundebehandling. Jeg er klar til å bytte når som helst - men bruker ikke leverandørene de samme sentralene og linjene da? Såfall vil jeg jo ikke vite om problemet blir løst? Har vurdert start.no som ISP, de tilbyr "opptil"-pakke de også, til under 300kr mnd! Dersom dette løser alle mine problemer slår jeg til umiddelbart. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Sitter selv på SDSL fra NGT. Det har i grunn fungert finfint i over 5 år nå. Men siste uka har nettet vært sinnsykt ustabilt. Faller stadig av. Og det har blitt værre for hver eneste dag som går. Fikk endelig somlet meg til å sende mail til dem i dag, så jeg får se hva som skjer. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! Vi har også hatt problemer med NextGentel. Minner bare på deg at hvis du skal bytte leverandør, så må du betale 1000kr. Vi hadde masse krangler med dem og når det endte ingen vei truet vi at vi bytter leverandør hvis de ikke gjorde noe med problemet, og hva får jeg som svar? Jo "helt greit det, da må dere betale 1000kr hvis dere sier opp abonnementet hos NextGentel". -.- Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! Vi har også hatt problemer med NextGentel. Minner bare på deg at hvis du skal bytte leverandør, så må du betale 1000kr. Vi hadde masse krangler med dem og når det endte ingen vei truet vi at vi bytter leverandør hvis de ikke gjorde noe med problemet, og hva får jeg som svar? Jo "helt greit det, da må dere betale 1000kr hvis dere sier opp abonnementet hos NextGentel". -.- Det er vel fordi du hadde binding på bredbåndet? Når det gjelder dere andre så regner jeg med at det meste kan løses via telefon, men ja av og til må det ut en montør da det er mye som kan slå inn på bredbåndslinjen slik at den blir ustabil. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Aner ikke. Men masse problemer med de der. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Vell. Jeg fikk svar fra NGT i dag at feilen skyldes driftsfeil i sentralen, og skal være rettet innen i kveld kl 18.00 Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Noen andre som hadde problemer med nextgentel i går? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Problemene her varte i over en uke. Men nå virker det som alt er i orden igjen. Har ikke hatt noe problem i ettermiddag. Kan nevne at dette er på tjukkeste Majorstua om noen skulle undre. Dog har jeg funnet en annen leverandør som kan tilby et langt bedre produkt til noe lavere pris, så jeg vurderer å bite i det sure eple, betale bruddgebyr (noe som er absurd å måtte gjøre når man har vært kunde i 4,3 år) og skifte. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg forsnakket meg tydeligvis. Faller fortsatt av nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå