Empire of the Sub Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Heisann! Jeg er en gutt på 19 år. Drar til tannlegen ca en eller to ganger i året, og har som regel 1 eller 2 hull vær gang. Emaljen min er veldig dårlig, men jeg klarer ikke slutte å drikke og spise usunt. Uansett, de siste gangene jeg har vært hos tannlegen har det gjort helt sinnsykt vondt. Forrige gang hadde jeg et veldig lite hull som tok knapt 2minutter, men jeg måtte ta hele 2 1/2 bedøvelsessprøyter! UTEN at det hjalp det minste. Jeg har ny tannlegetime imorgen og jeg sa til legen at det var bare å glemme noe som helst borring med vanlig bedøvelse. Han sa han skulle ordne noe "Nerveblokkerings-bedøvelse", men skal jeg være ærlig har jeg veldig liten tro på det. Om det ikke hjelper, skal jeg forhøre meg med tannlegen og høre om det er andre alternativer. Hvis han ikke har noe spesielt nyttig å si, har dere noen forslag? Mvh, Jhj. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Min kjære har verre tannlegeskrekk enn de fleste, så når hun må borre får hun et slags dop. Det føles visst som om man er godfull. Dette må avtales på forhånd siden man ikke får lov til å forlate lokalet alene i den tilstanden. EDIT: Skrivefeil. Endret 29. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Oi. Det hørtes jo ut som en god løsning. Spørsmålet er bare om man kan få det fordi det bare gjør vondt, eller om man må ha "godkjent" tannlegeskrekk? Det hørtes litt dumt ut, men har hørt om folk som måtte snakke med psykologer osv for å få til en annen ordning en vanlig bedøvelse. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 I stort sett hvert fylke har en tannlege som er spesialist på innenfor området "tannlegeskrekk". Metodene er mange, alt fra hypnose til direkte beroligende medisiner så som Dormicum eller Sobril, også narkose. Snakk med fylkestannlegen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Dopet som er nevnt er sikkert lystgass, det burde du kunne få en dose av uten problemer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Narkose går kanskje an på enkelte tannlegekontor, men de må da ha en som er spesialist for å kunne bruke det. Det er nemlig livsfarlig hvis det doseres feil. Pluss at det er SVINDYRT. Ei venninne av lillesøster sa hun ikke har noe problem med tannlegen, hun sovner alltid i stolen mens han holder på, så vekker han henne når han er ferdig. Kanskje bedøvelsen gjør henne ekstra søvnig. Endret 7. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det KAN være at kroppen din ikke reagerer på "nye" bedøvelsesmidler. Når jeg er til tannlegen, må jeg få den "gammeldagse" typen. Den sitter i mye lenger, men den fungerer i alle fall. Så det kan være noe i det tannlegen sier, at han skulle bruke en annen type bedøvelse. Ikke gi opp helt enda! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Som det er sagt i en annen tråd, og som nevnt lengre oppe i tråden, er det mange tannleger som kan gi deg lystgass... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Dopet som er nevnt er sikkert lystgass, det burde du kunne få en dose av uten problemer. Det er noe annet enn lystgass jeg tenker på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ja, de gir ofte "knockout" til småbarn hvis de er hysteriske..men er du voksen og spør etter full narkose hos tannlegen ser han veldig rart på deg og begynner å le og si "det er noe vi gir til småbarn, ikke voksne." Lenke til kommentar
araziel Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Min kjære har verre tannlegeskrekk en de fleste, så når hun må borre får hun et slags dop. Det føles visst som om man er godfull. Dette må avtales på forhånd siden man ikke får lov til å forlate lokalet alene i den tilstanden.Er nok en eller annen benzo, det gis ofte i hånden av tannlegen før timen ved tannlegeskrekk. Det kan hjelpe litt mot smerter også siden mye av det er mentalt. De får deg til å føle deg heller ruset og funker som oftest i løpet av 15-30 minutter. Oi. Det hørtes jo ut som en god løsning.Spørsmålet er bare om man kan få det fordi det bare gjør vondt, eller om man må ha "godkjent" tannlegeskrekk? Det hørtes litt dumt ut, men har hørt om folk som måtte snakke med psykologer osv for å få til en annen ordning en vanlig bedøvelse. Tannlegen din kan stort sett gi deg det du trenger, er nok i spesielle tilfeller at du blir sendt til noen andre for videre oppklaring. Er det smertene som er det eneste problemet er det mulig du kan få pinex forte eller noe i forkant av tannlegetimen, men her er jeg litt usikker. Lattergass er jo også en mulighet, men er mange tannlegekontorer som ikke bruker det. Tipper uansett at du får det du trenger bare du sier fra. Narkose gis kun når de har en anestesilege av ovenfornevnte grunn, og det er ikke særlig vanlig ved annet enn kirurgiske inngrep. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Tusen takk for svar alle mann Nå gikk tannlegen mye bedre en forventet. Han kjørte i meg en såkalt "nerveblokkeringsbedøvelse" som jeg nevnte i første post, og jeg kjente jammen meg absolutt ingenting. Jeg sovnet nesten! Så, for alle dere som fortsatt syntes det gjør vondt å borre, be om nerveblokkerings-bedøvelse. Det hjelper! Hilsen, Jhj. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Supert at det ordnet seg. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 jeg har akkurat samme problem. jeg hadde to hull sist gang jeg var med tannlegen og fikk totalt 4 sprøyter med bedøvelse. virket ikke en dritt:P ente med at hun gjørde det manuelt med sånn dirke ting i steden for bor:D Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Min kjære har verre tannlegeskrekk en de fleste, så når hun må borre får hun et slags dop. Det føles visst som om man er godfull. Dette må avtales på forhånd siden man ikke får lov til å forlate lokalet alene i den tilstanden. er det mulig å få med seg dette hjem? man fikk jo leke da man var barn.. men dette må jag forhøre meg om neste gang.. hadde 5 hull.. behandlet for 10k.. det skal ikke skje igjenn.. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Dopet som er nevnt er sikkert lystgass, det burde du kunne få en dose av uten problemer. Really? Får ein lystgass bare så enkelt med å spørre om litt? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har noen visdomstenner som trolig må ut. Skal høre om narkose er en mulighet. Dette blir smertefullt. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Har noen visdomstenner som trolig må ut. Skal høre om narkose er en mulighet. Dette blir smertefullt. Du skal ha en ganske sadistisk tannlege hvis du ikke får bedøvelse når du skal trekke tenner , men full narkose er unødvendig. Med skikkelig bedøvelse kjenner du så å si ingenting uansett (de pleier å teste dette før de begynner). Det eneste som er skummelt er lyden Kos deg! Endret 14. august 2008 av Zlash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå