Experimentus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jeg har lyst til å kjøpe en lisens på XP (pro) på privatmarkedet, brukt, men lurer på hvordan det funker med OEM-produkter. Vil ikke en OEM-versjon kunne overføres til en ny maskin, slik at jeg ikke får registrert programvaren? Hvor mye burde en brukt XP pro OEM koste? Hva med retail? Endret 29. november 2008 av Experimentus Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 du får ikke brukt en oem xp på en annen maskin en det den er ment for. Hvis du kjøper en vanlig xp lisens så vil den fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg fikk brukt min OEM lisens fra min ødelagt HP pc på min nye selvbygde pc uten problem det var XP home edition. Da ble lisensen godtatt og jeg fikk laste ned alle oppdateringene uten problemer. Brukte XP home før jeg gikk over til vista 64 bit. Lenke til kommentar
Experimentus Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg fikk brukt min OEM lisens fra min ødelagt HP pc på min nye selvbygde pc uten problem det var XP home edition.Da ble lisensen godtatt og jeg fikk laste ned alle oppdateringene uten problemer. Brukte XP home før jeg gikk over til vista 64 bit. Du trengte ikke gjøre noe aktivt for å få byttet til å virke? Som å ringe til Microsoft og forklare at den gamle maskina var ødelagt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nope bare skrev av lisens koden fra den bærbare inn på den nye pc-en og vips det fungerte uten problemer. Det var det mest aktive jeg måtte gjøre var og flytte fingerne over tastene så den nye pc-en fikk lisens koden. Men etter det så var den fullt aktivert og fungerte i 2 måneder før jeg kjøpte vista 64 bit og etter det har jeg ikke brukt xp lisensen så. Lenke til kommentar
Experimentus Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Nope bare skrev av lisens koden fra den bærbare inn på den nye pc-en og vips det fungerte uten problemer.Det var det mest aktive jeg måtte gjøre var og flytte fingerne over tastene så den nye pc-en fikk lisens koden. Men etter det så var den fullt aktivert og fungerte i 2 måneder før jeg kjøpte vista 64 bit og etter det har jeg ikke brukt xp lisensen så. Ok. Hva tar f.eks. du for en brukt OEM versjon av XP Home? Ser de selger noen på QXL, men de er ubrukte, og går for cirka 500. Om man kjøper dette i butikken koster det 800-900 kr (for Home). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå