Gå til innhold

Samsung i780 - problem med Exchange-oppsett - LØST

Anbefalte innlegg

OPPDATERING: Saken løste seg da jeg la inn rett domene i wizarden. :-)

Litt merkelig at jeg ikke fikk noen feilmelding knyttet til dette, men nå fungerer det ihvertfall kjempebra!

Jeg har mottatt min nye Samsung i780, men har problemer med å konfigurere koblingen til min Exchange-server. Dette har jeg ikke hatt med tidligere Windows Mobile-telefoner. I det jeg trykker "Fullfør" i det siste steget på wizarden, skjer det ingenting, og jeg tas tilbake til oppstartsbildet for Meldingstjenester.

Jeg lurer på om det kan skyldes at jeg ikke får endret måten telefonen kobler seg til Internet/ wap på. Jeg får ikke endret innstillingen fra default-innstillingen "Internett" til en annen tilkobling i wizarden. Tilkoblingen "Internett" finnes ikke i listen over Tilkoblinger under Instillinger og kan således verken slettes eller oppdateres. Og ingen av de andre fungerende tilkoblingene mine dukker opp i drop down-menyen i wizarden.

Noen andre som har opplevd dette?

Mer detaljert gjør jeg som følger:

1) Velger Meldingsfunksjoner

2) Velger "Ny e-postkonto"

3) Taster inn e-postadresse (uten å hente innstillingene fra Internett) (klikker neste)

4) Velger Exchange-server som e-postleverandør (klikker neste)

5) Taster inn serveradresse, huker av for ssl (klikker neste)

6) Taster inn brukernavn og passord - klikker på Avansert

7) Forsøker å endre Tilkobling, men det finnes ingen andre alternativer enn Internett (klikker neste)

8) Lar alle serverinnstillinger stå som de er. (klikker fullfør)

Dette tar meg bare tilbake til startbildet for Meldingsfunksjoner uten at kontoen blir opprettet. Noen tips til hva som kan være feil?

NB: Jeg har Internettinstilling som fungerer og har også satt opp en imap-konto, som fungerer.

Noen tips?

Endret av astein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...