texaco Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Heisann, har ønsket meg en lcdtv lenge men jungelen har hindret meg i å kjøpe en, så lufter litt etter litt anbefalinger her. Tven skal være plassert i en relativt lite stue, der sofa er 2m fra tven (blir 40" for stort mon tro?) .tven vil bli brukt til å se film fra dvdspiller, se hdmateriale fra pc og spille xbox1 og wii. Tvkanaler får jeg gjennom analog kabel. -------- Kriteriene er: Svart finish 37" eller 40" FullHD Minst en HDMI VGA/DVI tilkobling, pcen som står plassert i samme rom skal brukes til å vise hd materiale. Analog antennetilkobling, har ganske fungerende kabeltv i blokka og vil gjerne beholde dette inntil videre Lite krav til god lyd i innebygde høytalere, da jeg vil koble til eksterne ved hjelp av forsterker God billedbehandling/kontrast/ og fargegjengivning bør være god ----------------- har kikket litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230, men tror denne blir i største laget i forhold til hvordan stua mi er. Blir det egentlig så stor forskjell mellom 37 og 40 tommere? for vil ikke gå ned på 32 tommer, det blir fort for lite. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Heisann, har ønsket meg en lcdtv lenge men jungelen har hindret meg i å kjøpe en, så lufter litt etter litt anbefalinger her. Tven skal være plassert i en relativt lite stue, der sofa er 2m fra tven (blir 40" for stort mon tro?) .tven vil bli brukt til å se film fra dvdspiller, se hdmateriale fra pc og spille xbox1 og wii. Tvkanaler får jeg gjennom analog kabel. -------- Kriteriene er: Svart finish 37" eller 40" FullHD Minst en HDMI VGA/DVI tilkobling, pcen som står plassert i samme rom skal brukes til å vise hd materiale. Analog antennetilkobling, har ganske fungerende kabeltv i blokka og vil gjerne beholde dette inntil videre Lite krav til god lyd i innebygde høytalere, da jeg vil koble til eksterne ved hjelp av forsterker God billedbehandling/kontrast/ og fargegjengivning bør være god ----------------- har kikket litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230, men tror denne blir i største laget i forhold til hvordan stua mi er. Blir det egentlig så stor forskjell mellom 37 og 40 tommere? for vil ikke gå ned på 32 tommer, det blir fort for lite. Størelse er et mye diskutert tema her inne og det dreier seg til syvende og sist om personlige preferanser. Det er også ganske stor forskjell på en 37" og en 42". Jeg har hatt en 32" 2 stk 37" og en 42". Til slutt havnet jeg på 37"... Jeg sitter ca 2,5 meter fra skjermen og jeg følte at jeg druknet i en 42". For meg må det være rundt 4 meter før jeg er komfortabel med slike størelser. Andre vil mene noe annet så dette må du finne ut av selv, eller rett og slett bare ta en sjanse. Samsungen du har skiltet deg ut er ikke en dårlig tv og vil trolig passe meget godt til ditt bruk. Du kan også sjekke ut Sony W4000 som er uten 100hz men som allikevel takler bevegelse meget bra. Samsungen er ikke like sterk når du skrur av interpoleringen. Igjen så snakker jeg om smak og behag. Interpolering eller 100hz gir en slags video tekstur over bildet som noen ikke liker. Hvis du vil at film skal se ut som film så er Sony det beste valget. Vil du ha de softeste bevegelsene så er nok Samsung er bra valg. Sonyen er nok litt bedre på vanlige sd signaler, men ingen paneler er videre bra på dette og det gjelder alle lcd skjermer som er produsert til nå. De er konstruert for høyere oppløsning og det er lite man kan gjøre med den saken. Skal du ha en tv som viser gode tv signaler så må du ganske enkelt velge en plasma skjerm da disse er langt bedre på lavt oppløste kilder... Endret 7. august 2008 av Bava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå