DHM Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har planlagt å kjøpe meg et nytt objektiv når jeg får inn lønninga fra sommerjobben min, og trenger en telezoom. Har allerede en 18-50, så tenker å kjøpe meg en 70-200, og det står da mellom Canon EF 70-200 2.8L USM (ikke IS altså) og Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM. Spørsmålet er da, er Canon sitt verdt de 3000 ekstra enn Sigma sitt ? Fordeler/ulemper med de to man bør vite om ? Gjerne noen erfaringer med de to objektivene og om det er noen som har et av de. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Fjernet. Endret 16. august 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Om du setter pris på kvalitet kjører du på Canon - om det ikke er så nøye kan du kjøpe Sigma. Du hadde nok fått mange fine bilder med Sigmaen, men det er egentlig ikke tvil om at Canons glass leverer bedre resultater. Om du setter pris på kvalitet kjører du på Canon - om det ikke er så nøye kan du kjøpe Sigma. Du hadde nok fått mange fine bilder med Sigmaen, men det er egentlig ikke tvil om at Canons glass leverer bedre resultater. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hadde ikke vurdert å gå for Sigmaen for å spare noen få kroner, om jeg var deg. Du kan jo kose deg med denne http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ulempen med Sigma er at Sigma ikke tester noe før de sender objektivene ut fra fabrikken, så du kan være heldig eller uheldig (som meg).Kjøpte selv Sigma 70-200 F/2.8 II for en stund siden. Er totalt myk på F/2.8 og frontfokuserer som f... har vært inne til justering en gang, men det var tydeligvis ikke nok, siden det var like gale når det kom tilbake, så må sende det inn på nytt. Canon er skarpere og har bedre kvalitetskontroll. Jeg opplevde akkurat det samme med det Sigma 70-200 f/2.8 EX II objektivet jeg hadde. Resultatet var at jeg oppgraderte til Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - og angrer ikke et sekund på det. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har Canon versjonen (uten IS) og er veldig fornøyd, Har ikke noe vondt å si om det objektivet. Du kan jo lese testene på photozone.de, så ser du at det er en del forskjell på Canon og Sigma sin. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Takker for konstruktive og behjelpelige svar, da går jeg for canon sitt definitivt, når jeg får lønning Igjen, takk for svar Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Da var det en Canon EF 70-200 2.8L USM montert på kameraet Helt sinnsykt skarpt, selv på største blender. Et av de første bildene: Exif: iso 100 f/4.0 1/1000 115mm Endret 22. august 2008 av DHM Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Nettopp fått karret til meg nevnte objektiv selv, så langt meget fornøyd. Oser kvalitet i alle ledd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå