Gå til innhold

Kjøpe nytt trådløst kort til Ubuntu Hardy Heron (8.04)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt nåværende? Hadde en tråd om det for lenge siden *lete*

Der ja, her er hva jeg postet i "den" tråden.

04:00.0 Ethernet controller: Marvell technology Group Ltd. 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

05:03.0 Network Controller: RaLink RT2500 802.11g Cardbus/mini-PCI (rev 01)

Fikk så svar om at dette var bare å glemme å få til å funke i Ubuntu.
Lenke til kommentar

Nøyaktig 3 sekunder før jeg satt meg ned veed laptopen igjen tenkte jeg at jeg skulle laste ned 7.10 og prøve det. Ser jo mer eller mindre lovende ut da hvis du får ditt igang under 7.10.

Hvis det går er det bare å vente på at 8.04++ får støtte for det også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Får se hvordan det går da. Tilbakemelding kommer vel om en time ca.

... Nå vil ikke Ubuntu 8.04 starte opp engang så er bra tid for å teste :p

Edit: Fungerer det utmerket nok til å fungere gjennom en LiveCD boot tror du?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
ikke direkte problem.

det som er at når du installerer ubuntu så må du ha internettkabeln koblet til, og når du har installert ubuntu så må du ta oppdatering for den finner driveren til det kortet og installerer det.

for i gamlere ubuntu finner den driveren uten update.

men i nyeste ubuntu må man bare ta update så laster den ned driveren og fikser resten for deg selv wink.gif

er easy!

Du, jævla luring. Så påståelig som du har vært her nå på at det er ut av boksen i 8.04, og du nevner ikke en gang at du selv faktisk har hatt problem med kortet og at du trengte kabel første gang? I alle fall ikke før ts fant det ut :hrm:

Lenke til kommentar

Poenget mitt var, at jeg har sagt at mitt kort fungerer rett ut av boksen i 8.04, men Daniel sier han ikke har hatt noe problemer med sitt. Og når han faktisk måtte ty til kabel for å få fikset det, vil jeg jo si at det var en smule teit av han å si at det funket, når han SELV har hatt problemer med det.

Jeg på min side har ikke hatt noe tull med mitt, annet enn at jeg er usikker på om det støtter WPA, da jeg er på ukryptert nett :)

Derfor skal jeg trekke tilbake det jeg sa at jeg er 100% sikker på at det er støttet i 8.04, men jeg på min side kan si meg veldig fornøyd med kortet og har aldri hatt noe tull med det :)

Lenke til kommentar

Fint å høre at det har kommet en oppdatert driver til kortet.

Når 8.04 alpha kom var driveren ustabil, men også når releasen kom, var heller ikke driveren god nok. Jeg hadde muligens 8.04 en måned før jeg ble lei av å miste tilkoblingen og få begrenset nedlasting til 40kb/s. Så jeg la inn 7.10 igjen der jeg visste at driveren var stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...