Marsan Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvilket chipsett er det på det kortet du har nå? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Mitt nåværende? Hadde en tråd om det for lenge siden *lete* Der ja, her er hva jeg postet i "den" tråden. 04:00.0 Ethernet controller: Marvell technology Group Ltd. 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller 05:03.0 Network Controller: RaLink RT2500 802.11g Cardbus/mini-PCI (rev 01) Fikk så svar om at dette var bare å glemme å få til å funke i Ubuntu. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Prøvd ubuntu 7.10? her er mitt kort: 02:04.0 Network controller: RaLink RT2500 802.11g Cardbus/mini-PCI (rev 01) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Nøyaktig 3 sekunder før jeg satt meg ned veed laptopen igjen tenkte jeg at jeg skulle laste ned 7.10 og prøve det. Ser jo mer eller mindre lovende ut da hvis du får ditt igang under 7.10. Hvis det går er det bare å vente på at 8.04++ får støtte for det også vil jeg tro. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg er rimelig sikker på at det funger utmerket i 7.10. Virka kjennt det du skrev i første post at tilkoblingen var låst på 1mbs. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Får se hvordan det går da. Tilbakemelding kommer vel om en time ca. ... Nå vil ikke Ubuntu 8.04 starte opp engang så er bra tid for å teste Edit: Fungerer det utmerket nok til å fungere gjennom en LiveCD boot tror du? Endret 8. august 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 det vil fungere greit igjennom ubuntu 7.10 live-cd også Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Gjennom LiveCD fikk jeg opp nettverket, og fikk også koblet meg opp mot det. Noe bedre signal enn i 8.04 fikk jeg dog ikke. Installerer as we speak så vi får se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 ikke direkte problem. det som er at når du installerer ubuntu så må du ha internettkabeln koblet til, og når du har installert ubuntu så må du ta oppdatering for den finner driveren til det kortet og installerer det. for i gamlere ubuntu finner den driveren uten update. men i nyeste ubuntu må man bare ta update så laster den ned driveren og fikser resten for deg selv wink.gif er easy! Du, jævla luring. Så påståelig som du har vært her nå på at det er ut av boksen i 8.04, og du nevner ikke en gang at du selv faktisk har hatt problem med kortet og at du trengte kabel første gang? I alle fall ikke før ts fant det ut Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hva mener du Ethernet? Virka som du var like påståelig at dette kortet fungerte ut av boksen i 8.04. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Poenget mitt var, at jeg har sagt at mitt kort fungerer rett ut av boksen i 8.04, men Daniel sier han ikke har hatt noe problemer med sitt. Og når han faktisk måtte ty til kabel for å få fikset det, vil jeg jo si at det var en smule teit av han å si at det funket, når han SELV har hatt problemer med det. Jeg på min side har ikke hatt noe tull med mitt, annet enn at jeg er usikker på om det støtter WPA, da jeg er på ukryptert nett Derfor skal jeg trekke tilbake det jeg sa at jeg er 100% sikker på at det er støttet i 8.04, men jeg på min side kan si meg veldig fornøyd med kortet og har aldri hatt noe tull med det Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Fint å høre at det har kommet en oppdatert driver til kortet. Når 8.04 alpha kom var driveren ustabil, men også når releasen kom, var heller ikke driveren god nok. Jeg hadde muligens 8.04 en måned før jeg ble lei av å miste tilkoblingen og få begrenset nedlasting til 40kb/s. Så jeg la inn 7.10 igjen der jeg visste at driveren var stabil. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 ja. 7.10 er mer stabilt. Men 8.04 er mye mer brukervennlig, det skal de ha. Dama mi kjører det og det sier end el Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Eg har eit CNet CWP-854 PCI og har aldri hatt problem med det. Køyrer no på Ubuntu 8.04 64-bit, men har brukt kortet på ein pc med Ubuntu 7.10 32-bit og begge har fungert ut av boksen. Ta ein tur innom Ubuntu hardware database. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ostekake: Flott Da er det ikke bare jeg som syns det går knirkefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå