Gå til innhold

ASUS P4PE/GL/F/S + Connect3D 9700 Pro (HJEEEEELP!!)

stout

Anbefalte innlegg

Ok, jeg prøver igjen:

Har et ASUS P4PE/GL/F/S hovedkort og Connect3D 9700Pro.

SiSoft Sandra påstår at SBA og FW er deaktivert, men støttes av hovedkortet. FW er aktivert i ATI control panel, og PowerStrip sier nøyaktig det samme som Sandra, dvs. FW (men ikke SBA) er aktivert for grafikkortet, men hverken FW eller SBA er aktivert for hovedkortet. Ingen av disse innstillingene finnes i bios. Ut ifra at de ikke er aktivert regner jeg med at grafikkortet ikke får brukt dem.

Kjører nyeste bios til hovedkortet + Catalyst 3.1. Skal teste 3.2, men regner ikke med at det vil hjelpe.

edit: Har installert Catalyst 3.2. Fikk etter mye om og men aktivert FW (ikke takket være driverne), noe som resulterte i at maskinen låste seg. Testet deretter SBA, fikk 200 poeng mindre i 3DMark2001SE. ??

Noen som vet hvorfor FW låser maskina? Kan det være inkompatibilitet med noen andre innstillinger? Og stemmer det at FW+SBA ikke fungerer? Har ikke testet den kombinasjonen enda, side FW=freeze...

I tillegg lurer jeg på Intel Application Acceleration og INF drivere som fulgte med hovedkortet. Forrige gang jeg formaterte installerte jeg alle driverne til hovedkortet, men da frøs både 3dMark2001SE og 03. Er disse driverne nødvendige, og påvirker de evt. ytelse? Har bl.a. problemer med at Morrowind kræsjer helt i begynnelsen, og fikk tips om å installere de nyeste driverne til hovedkortet.

Ripping av cder: Har installert CDex, men den finner ikke cd-brenneren min (Lite-On 48x16x48x), fungerte fint før jeg formaterte.

I tillegg har jeg morsomme problemer med onboard lydkontrolleren, se

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...8515&highlight= :(

edit: glemte å legge til at mine nyanskaffede Logitech MX500 mus oppfører seg merkelig. Ikke nok med at scrollen ikke fungerer i bl.a. Unreal 2, i tillegg har musepekeren en tendens til å gå sine egne veier i Windows. Skjer kanskje 3 ganger i timen, og bare når jeg beveger musa. Har vurdert om det kan være musematta som reflektererlyset litt feil. Har prøvd å slå av "fast init" eller no sånt, men da ble musepekeren helt apekatt, spesielt når jeg akkurat hadde gått inn i windows. Prøvde å starte programmer og sånt :/, + at musa mi gikk fra å være MX 500 til "Logitech Compatible" med 2 knapper og ingen scroll. Har prøvd å løse scrolleproblemet ved å sette på MS Office compatible scroll, men det hjalp ikke. Begynner å bli litt desperat nå... HJELP!!! :(

På forhånd takk...

EDIT: Mener ikke å være frekk eller noe, men med et så langt innlegg og så god beskrivelse av så mange feil må det da være mulig å få et hjelpende svar fra et opplyst og fornuftig menneske?

Hele maskina mi:

ASUS P4PE/GL/F/S hovedkort

P4 2,4B

512MB Corsair XMS2700 PC2700 minne

Connect3D Radeon 9700 Pro grafikkort

Lite-On 48x16x48x brenner

Logitech MX500 mus

:evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...