FenrisC0de Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Konkurransen nå avsluttet, vinnerne annonsert! Disse kan forvente seg en PM på forumet innen kort tid Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 rails-artikkelen som inneholder en linje om hva som burde stå der? :\ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Denne mener du? EDIT: Så nå at det var linket til feil artikkel, rettet opp linken nå Endret 14. august 2008 av Lokii Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Haha! Du gjorde fe-eil! na-na-na-na! hehe Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Knall jeg vant en minnepenn med det snåsige navnet "High Speed Rubber", at juryen nevner skrivefeil er ikke noe problem for jeg vant "overrakselsespremien" Grats GeirGrusom og Staalezh Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, det er en veldig god minnepen fra OCZ på 4GB, har den selv også Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 ooooh... high speed rubber Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Ikke hvilken som helst minnepinne skal jeg si deg Link review Pros Fastest flash drive tested here to date Available in up to 8GB sizes Rugged looks Good value Wash your jeans without fear If you loose your quarter in a college beer game you can use this! Cons None Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg var mest imponert over navnet... hihi Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noen ganger skulle man lure på om du egentlig har et hode, eller bare en koffert Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Yay, dette var kjempekult. Takk til Loki, og grattis til GeirGrusom og Giddeon! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Noen ganger skulle man lure på om du egentlig har et hode, eller bare en koffert Haha. Ikke kom her og si at jeg var den eneste med den tanken her... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Jeg synes forresten også at Ruby-logoen på codewiki er veldig fin... Og siden jeg er i gang.. Hvorfor er Ruby dataprogrammering, mens Perl er webprogrammering? :\ Det er ikke spesielt vanlig å bruke Perl til web, og det er ikke hverken utviklet for det eller optimalt for det. Mens derimot Ruby er mye mer et web-språk... Endret 15. august 2008 av Manfred Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Perl er nok et av det mest brukte språket til web. Det blir iallefall kalt limet som holder nettet sammen, så det er nok ganske vanlig, selvom det kanskje blir mindre brukt i dag. Og med tanke på at det har veldig gode tekstbehandlingsegenskaper og masse funksjoner som mapper direkte til et unix-interface er det bedre egnet enn de fleste andre språk til web også. Rails kom for bare et par år siden, perl er det "originale" web-språket. Endret 15. august 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 men det er på grunn av egenskapene at jeg mener det brukes mer i "script bak" som gjør automatiserte jobber, altså ikke selve scriptene som viser websidene. (Jeg har så absolutt ikke noe imot Perl. Det er et utrolig morsomt språk) Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Mens derimot Ruby er mye mer et web-språk... Ruby er da slettes ikke et web-språk. PHP er det. Ruby er litt mer enn Rails og Ruby eksisterte fint i nesten ti år uten Rails. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Men du kan ikke nekte for at det brukes absolutt mest til web. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det gjør det nok, men det egner seg godt til å lage vanlige programmer også. (Av det jeg har lest, så har Ruby vært mer brukt enn Python i f.eks. Japan -- lenge før Rails dukka opp..) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Det er veldig vanskelig å kategorisere språkene på den måten som er gjort. Derfor kommer jeg nok til å lage et nytt system for det hele, enten om det bare blir en "språkoversikt"-link på sidemenyen, eller om jeg finner på noe annet! Forslag er mottas med glede, men å skille mellom webprogrammer og dataprogrammering tror jeg ikke vi skal vidreutvikle, da skillet i mange tilfeller (som feks Ruby og Perl) ikke er tydlige nok. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tror jeg for første gang skrev noe på codewiki i går, forresten. Og det var vel strengt tatt bare retting av endel skrivefeil i en artikkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå