Gå til innhold

Konkurranse: The Codewiki Challenge *OPPDATERT 08.08.08*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes forresten også at Ruby-logoen på codewiki er veldig fin...

Og siden jeg er i gang.. Hvorfor er Ruby dataprogrammering, mens Perl er webprogrammering? :\

Det er ikke spesielt vanlig å bruke Perl til web, og det er ikke hverken utviklet for det eller optimalt for det. Mens derimot Ruby er mye mer et web-språk...

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Perl er nok et av det mest brukte språket til web. Det blir iallefall kalt limet som holder nettet sammen, så det er nok ganske vanlig, selvom det kanskje blir mindre brukt i dag. Og med tanke på at det har veldig gode tekstbehandlingsegenskaper og masse funksjoner som mapper direkte til et unix-interface er det bedre egnet enn de fleste andre språk til web også. Rails kom for bare et par år siden, perl er det "originale" web-språket.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å kategorisere språkene på den måten som er gjort. Derfor kommer jeg nok til å lage et nytt system for det hele, enten om det bare blir en "språkoversikt"-link på sidemenyen, eller om jeg finner på noe annet!

Forslag er mottas med glede, men å skille mellom webprogrammer og dataprogrammering tror jeg ikke vi skal vidreutvikle, da skillet i mange tilfeller (som feks Ruby og Perl) ikke er tydlige nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...