Gå til innhold

Slett/dårlig behandling fra Nikon

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nikon sb-900 blitz,det fulgte ikke med bruksanvisning

Kjøpte min hos japanphoto,det var ikke bruksanvisning i blitzeskene de hadde,de sendte meg en engelsk manual på cd!sjekket med fotovideo som hadde 5 slike ingen bruksanvisninger der heller,ringte til nikon.no å sa at det manglet bruksanvisning,de sa at det skulle følge med,han spurte om hvor jeg hadde kjøpt blitzen,jeg sa på japanphoto,da sa han at da må jeg ta det opp med de.

Så her har jeg kjøpt nikon utstyr for 45000 kroner,men siden det er kjøpt hos japanphoto så er ikke nikon intresert i å hjelpe meg med en fatteslig manual.siden japanphoto ikke er ders leverandør eller forhandler!Jeg synes at det er patetisk.uansett hvilke forhandler jeg har kjøpt nikon utstyret fra så er det jo nikon som tjener penger av meg uansett,eller tar jeg feil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg nikon sb-900 blitz,det fulgte ikke med bruksanvisning

Kjøpte min hos japanphoto,det var ikke bruksanvisning i blitzeskene de hadde,de sendte meg en engelsk manual på cd!sjekket med fotovideo som hadde 5 slike ingen bruksanvisninger der heller,ringte til nikon.no å sa at det manglet bruksanvisning,de sa at det skulle følge med,han spurte om hvor jeg hadde kjøpt blitzen,jeg sa på japanphoto,da sa han at da må jeg ta det opp med de.

Så her har jeg kjøpt nikon utstyr for 45000 kroner,men siden det er kjøpt hos japanphoto så er ikke nikon intresert i å hjelpe meg med en fatteslig manual.siden japanphoto ikke er ders leverandør eller forhandler!Jeg synes at det er patetisk.uansett hvilke forhandler jeg har kjøpt nikon utstyret fra så er det jo nikon som tjener penger av meg uansett,eller tar jeg feil her.

Hei pleiadene,

den SB-900 som du har kjøpt fra oss har vi kjøpt direkte fra Nikon Nordic, så hvis de svikter deg som kunde, er det helt uakseptabelt. Hvis du gir oss din kontaktdata, så skal vi a) ordne nordisk manual for denne nordiske blitsen og b) gir det videre til advokaten våres. Nikon prøver åpenbart alt for å gjøre JP kunden misfornøyd.

Jeg beklager dette på det sterkeste. Vi har møte med Nikon på onsdag og dette kommer helt sikkert på borden.

Takk for informasjon og har en fint dag!

Stephan Stein

Administrerende direktør

Japan Photo Holding Norge AS

Lenke til kommentar

Takk til deg på Japan photo!

Jeg snakket med Nikon Norge,de sa at Nikon norge/norden ikke hadde noe sammarbeid med japan photo ,han sa det vel ikke direkte ut men ymtet frampå at japan photo importerte selv(gråimport)men iallefall så sa han at japan photo ikke handlet hos nikon.

Jeg ble litt ivrig i første post,jeg har handlet nikon utstyr for 30000 kroner.

men totalt ca 45000 som passer nikon kameraet mitt.beklager:)

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar
Takk til deg på Japan photo!

Jeg snakket med Nikon Norge,de sa at Nikon norge/norden ikke hadde noe sammarbeid med japan photo ,han sa det vel ikke direkte ut men ymtet frampå at japan photo importerte selv(gråimport)men iallefall så sa han at japan photo ikke handlet hos nikon.

Jeg ble litt ivrig i første post,jeg har handlet nikon utstyr for 30000 kroner.

men totalt ca 45000 som passer nikon kameraet mitt.beklager:)

Hei pleiadene,

spiller virkelig ingen rolle for hvor mye du har kjøpt :-)

Det er riktig, at Japan Photo og Nikon ikke kunne komme til enighet øver nye kontrakt. Så fra og med 1. August køper vi Nikon fra andere importører. Men det har selvfølgelig absolut ingen betydning for produktene som vi har kjøpt fra Nikon Nordic før. Vi har kjøpt for mange titall miljoner og Nikon Norge/Nordic må behandle dette korrekt. Så de bør hadde spørt for serienummeret ditt.

Vi skall ordne dette for deg, beklager ulemper! Jeg aner ikke hvorfor nordiske bruksanvisning manglede og hvorfor det var åpenbart samme hved Fotovideo. Da har Nikon lageret i Sverige sansynligvis bommet.

Jeg skal gir deg beskjed på mandag når manualen kommer.

Takk igjen for å gjøre oss oppmerksåm på dette!

Stephan på fortsatt veldig dårlig Norsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...