gjeper Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har følgende problem: Utvikler en webside på brinkster.com med databaseoppkobling-access, I vbscript fungerer dette: dim Inst dim Insto Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") sConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & Server.MapPath("dpladbdbxxxxxe2.mdb") & ";" & _ "Persist Security Info=False" Conn.Open(sConnection) Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") sql = "SELECT Instkode, Instnavn FROM skole" rs.open sql,Conn Problemet oppstår når jeg skal bruke javascript istedenfor vbscript. Har gjort om dim til var, samt satt på ";" der det skal være. Noen som har et eksempel på hvordan det gjøres? I boka(Javascript) står dette: var mysql var adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection") adoCon.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data" + " Source=C:Tempdatabasenavn.mdb") Denne koden åpner en kobling med innlagt filstruktur. Det blir sikkert veldig likt det her, men jeg skal koble meg inn på Server.MapPath("dpladbdbxxxxxe2.mdb"). Se koden i vb ovenfor. Håper at noen kan hjelpe meg med dette. gjeper :smile: Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Å grunnen til at du poster dette her er?? Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Feilpostet. Spør om det her: http://forum.overklokking.no/viewforum.php?f=38 Denne tråden stenges og flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg