Cortinarius rubellus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nope, søkte seinest i går etter et=( Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 God test og enig i det som sies. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Fin test .. .. men hvilken merkelig oppløsning er det på de mørkeblå stolpene? Tror det faktisk er noen CRT skjermer som kan gi den oppløsningen der. Wheelman hadde en slik i sin HD4850 test. Og som vi alle vet, CRT er hardcore og Ultragod CRT er ...... Endret 8. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg vet selv ikke den fulle sannheten, men har ivhertfall mine antagelser. (et aldri så lite mysterie det her) 1. Hovedgrunnen til at det står slik på testen er at dette er den oppløsningen som er listet opp i graf-systemet til hardware.no 1920x1200 er altså ikke listet. 2. Jeg tror at hardware har gjort dette i Crysis, da den populære "Crysis bench tool" kun har listet denne spesifikke oppløsningen. Kun "normale" oppløsninger er listet, og så denne merkelige saken av en oppløsning.... Coincidence? I think not. 3. På grunn av at det (antageligvis) gjøres antagelser om at det er GPU-testen som blir brukt, så listet denne (feilaktige?) oppløsningen. 4. Hovedspørsmålet er jo da om det kun er en skrivefeil i "Crysis Bench tool", eller om det er snakk om den faktiske oppløsningen som blir brukt når vi tester. På den annen side, selv om det er en skrivefeil, så kan det vel også gjøre at også oppløsningen blir forandret til nettopp 1900x1200. 5. Med andre ord er sannsyneligheten til stede for at det var 1900x1200 som ble testet, istedenfor 1920x1200. 6. Og sist men ikke minst så tok jeg like godt sjansen på at det faktisk var 1900x1200 som ble kjørt, og har derfor ikke endret denne "feilen". På den annen side så virker det jo som om alt er fint og bra med oppløsningen når benchmarken kjøres, og det virker som om det skulle vært 1920x1200. Men igjen, 20 piksler fra eller til er nok kanskje ikke så lett å se forskjell på... Endret 8. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 noen som hvet når 5XXX serien kommer ut nesteår? eller to? RV870 kommer i Q1 2009 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 fin test. men funderer over tallene til gtx280 i crysis. 23 fps på 1680x1050 ? jeg får 30 på det samme. og jeg har bare dual core, ikke at det burde ha noe å si men. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 noen som hvet når 5XXX serien kommer ut nesteår? eller to?RV870 kommer i Q1 2009 Høres da ut som april/mai 2009. Lenke til kommentar
easaevik Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg venter nok til 1GB versjonen kommer i slutten av august. Feks PowerColor sitt kort er fabrikkoverklokket, noe som igjen betyr bedre kjøler. Det sies at det kortet skal være 20 grader kaldere enn stock kjøler. Godt å få med seg. Om minnet utgjør så masse vet jeg ikke, men da jeg har planer om en 30" med 2560x1600 oppløsning så skader det nok neppe Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Fin test .. .. men hvilken merkelig oppløsning er det på de mørkeblå stolpene? Du mener standardoppløsningen på to-tre år gamle LCD skjermer i 4:3 format, som kanskje 90% av alle med 17-19" skjerm bruker? Endret 8. august 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Han tenker nok på 1900x1200. Se noen poster ovenfor for "forklaring". Bare litt pirk: Det formatet du tenker på som de fleste med 17-19" bruker er 5:4 format. Men de med 17-19" CRT-skjerm bruker 4:3 format ja. (1280x960) Endret 8. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Knallbra ytelse for penga fra AMD med dette kortet . Men det er et par ting å utsette på : Jeg liker ikke AMDs løsning med tanke på layout og åpne kondensatorer og kretskort ,det har en billig look over seg negativt.Baksiden på kortet er fullstendig blottet også . Nvidias løsning er helt innkapslet i plastikk , også baksiden ,280 gtx snart går ned mot 2500 kr , så ville jeg ha kjøpt dette istedet. Men smaken er som baken ! Endret 8. august 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) RV870 kommer i Q1 2009 Du tar disse ryktene som harde fakta? Jeg tror vi heller vil se en 40nm "RV780" rundt de tidene. Til testen.. Det blir nevnt 800 SP som en stor økning fra forgjengeren, men jeg syns det også burde vært nevnt den store økningen i antall texture enheter, 16 til 40. Samt de store forbedringene i ROP'ene mtp MSAA ytelse. Syns også du kunne tatt med noen tester med 8xAA for å videre fremvise dette. Ellers en grei rett frem test. Endret 8. august 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 RV870 kommer i Q1 2009 Du tar disse ryktene som harde fakta? Jeg tror vi heller vil se en 40nm "RV780" rundt de tidene. Til testen.. Det blir nevnt 800 SP som en stor økning fra forgjengeren, men jeg syns det også burde vært nevnt den store økningen i antall texture enheter, 16 til 40. Samt de store forbedringene i ROP'ene mtp MSAA ytelse. Syns også du kunne tatt med noen tester med 8xAA for å videre fremvise dette. Ellers en grei rett frem test. Hadde vært interrasant å se AA ytelsen ja... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Knallbra ytelse for penga fra AMD med dette kortet . Men når snart 280 gtx går ned mot 2500 kr , så ville jeg ha kjøpt dette istedet; Jeg liker ikke AMDs løsning med tanke på layout og åpne kondensatorer og kretskort ,det har en billig look over seg negativt. Nvidias løsning er helt innkapslet i plastikk , også baksiden . Men smaken er som baken ! Mitt GTX280 er pakket inn i sort metall fra ende til annen, er vel slik på alle GTX280 tror jeg, mens de billigere er i plast(?). Er jo litt ok siden det holder seg rett som ei fjøl, men visuellt bryr det meg lite, gir ikke noen ekstra ytelse for å si det sånn. Kommer nok endel litt lekrere HD4870 versjoner med 1gb GDDR5 enn disse vanilla versjonene etter hvert skal du se;) Billigste GTX280 nå er på ca. 3200,-, og tror du skal vente en god stund på noen til 2500,-, med mindre det skal selges med tap..... Blir nok mer aktuellt med 55nm revisjonen.. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Knallbra ytelse for penga fra AMD med dette kortet . Men når snart 280 gtx går ned mot 2500 kr , så ville jeg ha kjøpt dette istedet; Jeg liker ikke AMDs løsning med tanke på layout og åpne kondensatorer og kretskort ,det har en billig look over seg negativt. Nvidias løsning er helt innkapslet i plastikk , også baksiden . Men smaken er som baken ! Mitt GTX280 er pakket inn i sort metall fra ende til annen, er vel slik på alle GTX280 tror jeg, mens de billigere er i plast(?). Er jo litt ok siden det holder seg rett som ei fjøl, men visuellt bryr det meg lite, gir ikke noen ekstra ytelse for å si det sånn. Kommer nok endel litt lekrere HD4870 versjoner med 1gb GDDR5 enn disse vanilla versjonene etter hvert skal du se;) Billigste GTX280 nå er på ca. 3200,-, og tror du skal vente en god stund på noen til 2500,-, med mindre det skal selges med tap..... Blir nok mer aktuellt med 55nm revisjonen.. jeg var å kjente på kortet nettopp - det er en type metall ja , jeg har hukomelse som et nyklekket rumpetroll , så feil kan man ta .Men selve innkapslingen er et pluss - jeg har brukket av kondensatorer før , en liten vannsprut tåler det også - hvis vannkjølingen skulle begynne å lekke et cetra .Faren for statisk elektrisitet er lik null . Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvordan er dette kortet i forhold til 8800GTS 1024 MB? Verdt og oppgradere, eller kan jeg ha det i en stund til? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 http://www.guru3d.com/article/physx-by-nvidia-review/ hvis folk leser den, så ser man hvorfor man heller bør gå for nvidia kort. selv om 4870 er et bra kort. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 http://www.guru3d.com/article/physx-by-nvidia-review/ hvis folk leser den, så ser man hvorfor man heller bør gå for nvidia kort. selv om 4870 er et bra kort. Denne PhysX er jo til pynt ennå, og kan like fint kjøres på et HD4xxx kort. Man kan også bruke HD4xxx kort som GPU, og et billig Nvidiakort som dedikert PhysX kort på vilket som helst hovedkort. Så det er ingen grunn til å velge Nvidia kun for dette... Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Synes det virker som CPU er flaskehals i noen av de testene, spesielt Crysis? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 http://www.guru3d.com/article/physx-by-nvidia-review/ hvis folk leser den, så ser man hvorfor man heller bør gå for nvidia kort. selv om 4870 er et bra kort. Denne PhysX er jo til pynt ennå, og kan like fint kjøres på et HD4xxx kort. Man kan også bruke HD4xxx kort som GPU, og et billig Nvidiakort som dedikert PhysX kort på vilket som helst hovedkort. Så det er ingen grunn til å velge Nvidia kun for dette... Et billig PCI-kort da Eller evnt et PCIe-1x + 2x4870 :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå