Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 4870

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som hvet når 5XXX serien kommer ut :p nesteår? eller to?

AMD pleier å ha en 6måneders mellomrom mellom lansering av grafikk-generasjoner, så kanskje vi får se ett eller annet tidlig etter nyttår vil jeg tro...

EDIT: Ganske stor forskjell fra den Crysis benchen etter det jeg fikk med overklokket system...

27.26FPS ble oppnådd med CPU til 3.1GHz, GPU til 810/1230MHz i 1680x1050 oppløsning :)

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Er dette kortet bedre enn X1950 Pro?

4870 er vel 3x raskere en 1950 pro

selv er 3870 2x raskere

nvidia har ingen lossless 7.1 multikanal lyd på sine skjermkort, bare noen geforce 8200 hovedkortene har trur jeg

ATi er den eneste med dedikert skjermkort du får lossless lyd via egen lyd chip inni grafikk chipen ;p

så vis du kjøper 4870 så får du lydkort på kjøpet på en måte ;P

ATi Radeon HD 4870 var også nær HDMI 1.3 godkjenning, de mangla 4:4:0 ut på hdmi, de har 4:2:2

ATi Radeon HD 4870 har også Deep Color ;)

Lenke til kommentar
noen som hvet når 5XXX serien kommer ut :p nesteår? eller to?

AMD pleier å ha en 6måneders mellomrom mellom lansering av grafikk-generasjoner, så kanskje vi får se ett eller annet tidlig etter nyttår vil jeg tro...

EDIT: Ganske stor forskjell fra den Crysis benchen etter det jeg fikk med overklokket system...

27.26FPS ble oppnådd med CPU til 3.1GHz, GPU til 810/1230MHz i 1680x1050 oppløsning :)

Si meg, funker CF i Crysis nå? Kjørte alt på High @ 1680x1050 og fikk gjennomsnittlig FPS på 41 :D Har to 4870 da

Lenke til kommentar
Si meg, funker CF i Crysis nå? Kjørte alt på High @ 1680x1050 og fikk gjennomsnittlig FPS på 41 :D Har to 4870 da

Kjører også CF (8400 CPU og 4GB ram, alt uklokka), 1920x1200 oppløsning og alt på high i Benchmark_GPU testen får jeg 33fps ^^

Lenke til kommentar

Hei hei.

Har kjøpt meg kortet og er kjempe nøgd :)

Litt høy temp (70-80 på idle, og 90 på load) ut av esken, men med tweak'n under så får jeg 23 grader idle og toppen 65 ved max load).

PS!

Har du temperaturproblemer ?

Lag en profil i Catalyst CC, editer profilen med f.eks.notepad

(du finner fila under: "C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles").

Du må så endre følgende:

<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />

<Property name="Want" value="35" />

Prøv deg litt frem på den siste verdien. Kjøling vs. støy, finn det som passer deg best (og som ikke steker gpu'en din).

FurMark er et flott program for å gi gpu 99% belastning (og temp).. (ps! funker også på 64bit).

Endret av xantarion
Lenke til kommentar
Det viser jo bare at CrossFire ikke er noe særlig bra i Crysis allikevel..

Hvis du ser CF tester av HD4870 så tror jeg de skulle gi 10fps mer en single i Crysis på de høyere oppløsningene :hmm:

Er CPU'en din en flaskehals kanskje?

EDIT: Nå skal vi ikke glemme at jeg har blodklokket HD4870 til 810\1230MHz på kjerne\minne! Får ellers kun 36-37fps med uklokket skjermkort tror jeg...

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Dere skriver også at kortet tar 1x6pins pci-e strømkontakt, men bilde viser to? er det noe forsjell på bruk av en og to?

Står at den tar to. :)

Kortet legger beslag på to 6-pins PCI Express-strømtilkoblinger. Størrelsen på kortet er ikke helt avskrekkende, men det går nok fortsatt ikke under kategorien "liten".
Lenke til kommentar

Bra at AMD/ATI slår godt tilbake med 48xx serien, selv sitter jeg med Phenom 9950 og ett 4870 (AMD/ATI all the way :new_woot: ). er det noen som vet om det er kommt noen programmer som styrer vifte hastigheten på dette kortet? har selvfølgelig fiksa på den xml filen for nå.

bra jobba AMD/ATI :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...