Andrull Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 AMD slår hardt tilbake og leverer svært god ytelse til fornuftig pris. Les mer Lenke til kommentar
ouCHastilaer Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Tror jeg leste om en "fix" til det med viftestyringa tidligere. Dette måtte man da gjøre selv, altså, ingen fix fra AMD sin side. http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...amp;postcount=1 Endret 7. august 2008 av ouCHastilaer Lenke til kommentar
amish Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 fikk lyst å kjøpe 2 slike.. men blir vel litt dyrt for en arbeidsledig 16åring Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ser ut til å være et fint kort det der Begynner så smått å suse på litt oppgraderinger til høstmørket.... Men vi savner fortsatt testing av nyere maskinvare under Linux Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Men vi savner fortsatt testing av nyere maskinvare under Linux Støtter den. For min del er det minst like viktig som i Windows... Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 fikk lyst å kjøpe 2 slike.. men blir vel litt dyrt for en arbeidsledig 16åring 1 kort burde da holde Ihvertfall hvis du ser iforhold til GTX280 pris\ytelse! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hvilken Linux-distribusjon er det som anbefales å bruke til dette formålet, samt hvilke ekstra programvare behøves? (kommer bare ikke på navnet over programvaren som brukes for å "imitere"/spille DirectX spill) Med tanke på at min erfaring av Linux ikke er spesielt høy, så er nok dette hovedgrunnen til at jeg ikke har testet det på Linux. Men ser selvfølgelig ingen problemer i å teste med linux også. Endret 7. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg venter på 4870 X2, og da vil jeg se om jeg kjøper 280 eller 4870 X2. Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 THG anbefaler 2x 4850 i crossfire over ett enkelt 280. Mulig AMD/ATI troner dette gamet for tiden vet ikke jeg? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 "Men ikke bare kjernen har vært igjennom store oppgraderinger, også minnet har blitt byttet fra 512 MB GDDR3 som opererer på ca 2250 MHz effektivt, til 512 MB GDDR5 (900 MHz DDR, 1800 MHz effektivt), som takket være GDDR5-teknologien i praksis får en båndbredde som tilsvarer en frekvens på hele 3600 MHz." Jeg har da GDDR4 på mitt HD 3870, og det er ingen superversion. Ellers litt skrivefeil, mangler og uklarheter men alt i alt en god test Andrull. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 AMD slår hardt tilbake og leverer svært god ytelse til fornuftig pris. Les mer Grattis med testen din, har ventet på denne en stund nå. Har bare skumlest den, så du kan sikkert forvente å se en litt mer utfyldende post senere, dog et kjapt spørsmål : Viftestøy : Har du prøvd å tatt kontakt med Amd/Ati for å få en offisiel forklaring på problemet / temperaturene? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg lurer på noe. Har en data skjerm som støtter HDMI. Vil man få bedre bilde via HDMI enn DVI? Hvis ja, hvorfor da bruke overgang fra DVI til HDMI? Vil ikke det bety at det ikke blir "rent" HDMI? Altså jeg trodde at HDMI --> HDMI blir jo mer riktig enn fra DVI liksom. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hvilken Linux-distribusjon er det som anbefales å bruke til dette formålet, samt hvilke ekstra programvare behøves? (kommer bare ikke på navnet over programvaren som brukes for å "imitere"/spille DirectX spill) Med tanke på at min erfaring av Linux ikke er spesielt høy, så er nok dette hovedgrunnen til at jeg ikke har testet det på Linux. Men ser selvfølgelig ingen problemer i å teste med linux også. De fleste distribusjoner gjør nytten, forskjellene ligger stort sett i pakkesystemene og hva som følger med distroen. Med andre ord kan du egentlig bruke hvilken du vil. Programmet du tenker på er WINE, selv om ytelsen når man bruker WINE ofte er ganske laber. Dessverre er det veldig få native linux-spill, eneste jeg har lagt merke til er quake 4, doom 3 og x-plane (de jeg kommer på), men de er ganske utdaterte nå. Likevel, jeg synes en Linux-del hører hjemme i testen funkweb: Du vil få like bra bilde gjennom DVI som HDMI. Endret 7. august 2008 av sablabra Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg lurer på noe. Har en data skjerm som støtter HDMI. Vil man få bedre bilde via HDMI enn DVI? Hvis ja, hvorfor da bruke overgang fra DVI til HDMI? Vil ikke det bety at det ikke blir "rent" HDMI? Altså jeg trodde at HDMI --> HDMI blir jo mer riktig enn fra DVI liksom. HDMI er DVI med mulighet for lyd. Samme signalene, ingen forskjell. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 "Men ikke bare kjernen har vært igjennom store oppgraderinger, også minnet har blitt byttet fra 512 MB GDDR3 som opererer på ca 2250 MHz effektivt, til 512 MB GDDR5 (900 MHz DDR, 1800 MHz effektivt), som takket være GDDR5-teknologien i praksis får en båndbredde som tilsvarer en frekvens på hele 3600 MHz." Jeg har da GDDR4 på mitt HD 3870, og det er ingen superversion. Helt korrekt observert. Skal være fikset opp nå. Ellers litt skrivefeil, mangler og uklarheter men alt i alt en god test Andrull. Var noen litt grove og noen dumme slurvefeil der ja. Gikk over testen en gang til, og rettet opp en del ivhertfall. De fleste distribusjoner gjør nytten, forskjellene ligger stort sett i pakkesystemene og hva som følger med distroen. Med andre ord kan du egentlig bruke hvilken du vil. Programmet du tenker på er WINE, selv om ytelsen når man bruker WINE ofte er ganske laber. Dessverre er det veldig få native linux-spill, eneste jeg har lagt merke til er quake 4, doom 3 og x-plane (de jeg kommer på), men de er ganske utdaterte nå. Likevel, jeg synes en Linux-del hører hjemme i testen Takker, da skal jeg se hva jeg kan få til. Lenke til kommentar
beastof Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Hvordan og hvor kan jeg forandre på max temp i driverene til ati og nvidia? Det ble nevnt redigering av en tekstfil i artikkelen for å justere viftehastighet.. Endret 8. august 2008 av beastof Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 http://forums.pcper.com/showthread.php?t=456350 Lenke til kommentar
beastof Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Takker. Hvilken prosedyre er det for nvidia drivere? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Takker. Hvilken prosedyre er det for nvidia drivere? rivatuner er et pent program Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Til Nvidia finnes det plenty av programmer. Rivatuner er vel og merke min favoritt. Etter hva jeg har forstått så er det kun 4000 serien til ATI som har litt problemer på denne siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå