monamy Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Skal opprette hjemmekontor, men har WinXP home som ikke har funksjonen tilkobling til domene. Kan dette fikses, uten å kjøpe XP pro? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Vet ikke, av prinsippsak så holder jeg meg unna ting som Home Editon, express og andre light utgaver... Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det spørs selvfølgelig hva slags tilgang du trenger, jeg har laget et lite login-script til de av våre ansatte som har bærbare med XP home. Scriptet ser slik ut: @echo off net use * /d /y net use F: serversharenavn /user:domenebrukernavn passord net use LPT2 serverprinternavn /user:domenebrukernavn passord Lenke til kommentar
monamy Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Trenger tilgang til en win2000 server, via telenor adsl, fra hjemmepc med WinXP home Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Da spørs det hva slags tilkobling arbeidsgiveren din tilbyr deg. (Dvs inn til serveren) Eller er det du selv som skal sette opp dette? En VPN-løsning vil sikkert være det rette her, men du er nødt til å gi mer info hvis vi skal kunne gi et bedre svar Lenke til kommentar
monamy Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Har blitt tilbudt Win2000 pro i stedet for XP home. Er det et greit bytte? Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Spørs hva du trenger, du får tilgang til nettverksstasjoner og skrivere i et nettverk med scriptet ovenfor. Utover dette kan ikke jeg helt se hva du skal trenge i et domene... Jeg hadde beholdt XP Home hvis jeg var deg, Win2000 er et tilbakeskritt, iallefall hvis du har blitt vant til XP. Du må si litt mer om hva slags tilkobling arbeidsgiveren din har for at vi skal være i stand til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå