Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømmen borte (3ord)

Anbefalte innlegg

Har nettopp puttet på nytt cpu siden det gamle gikk føyken. (Utenfor pcn. min feil)

Det nye fungerte i 2 timer til jeg ved et uhell greide å rive ut kontakten til pcn. Ledningen sto i strømforsyninga og jeg klarte å rive den ut av kontakta da...

Etter det ville ikke pcn skru seg på. alt annet på kontakten virket.. skjerm, høytallere osv. men ikke pcn... selv ikke nettverkslampa lyser!

What is my problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg satt og monterte noen nye vifter pga problemer med varme. så så jeg at det var så mye dritt i kjøleriggene til cpu. så tok jeg det ut og da så jeg alle nålene til cpu og tenkte faen heller dette burde jeg ikke tukle med.

Og når jeg skulle sette den på igjen greide jeg å bøye flere nåler.

Så jeg måtte ta til innkjøp av en ny en. det fikk jeg gjort i dag og satt i skikkelig.

så fungerte alt i 2 timer ca til jeg ved et uhell greide å dra ut stikkontakten til pcn min.

Lenke til kommentar

Her er det noe fryktelig gale... Hvis du skal fjerne cpu-kjøleribba så skal ikke prosessoren følge med.

Men jeg tror jeg vet hva feilen er, hvis kjøleren ikke er montert skikkelig så vil en thermal execute hindre pcen i å starte, slik at du slipper å svi av en til CPU. Prøv å monter kjøleren en gang til. (du må bruke myyyye makt hvis du har den elendige pushpin designen til Intel)

Lenke til kommentar
Her er det noe fryktelig gale... Hvis du skal fjerne cpu-kjøleribba så skal ikke prosessoren følge med.

Men jeg tror jeg vet hva feilen er, hvis kjøleren ikke er montert skikkelig så vil en thermal execute hindre pcen i å starte, slik at du slipper å svi av en til CPU. Prøv å monter kjøleren en gang til. (du må bruke myyyye makt hvis du har den elendige pushpin designen til Intel)

AMD Athlon 64 3800+ x2 er den nye cpun. gamle var en smule bedre.

var tungt å få på. fulgte bruksanvisningen også... men skal se om jeg får gjort noe med det du sa.

Lenke til kommentar
AMD bruker bøyla enda, sant? AMD sin bøyle skal være nokså pålitlig om du først får den på, men sjekk kjølepasta osv.

Men CPU skal ikke følge med når du fjerner kjøleribbe...

det var den gamle. skulle visst være et tynt lag med no pasta greier der. det var det også.

Lenke til kommentar

[Hvis du er datakyndig]

(gjør en ting om gangen, og ikke putt i tingene etterpå)

*koble ut alle kabler til PSU og Jumpstart PSU

*Prøv å ta ut CPU og start

*Prøv å ta ut RAM og start

*Prøv å ta ut skjermkort og start

Hvis datamaskinen starter etter en av disse trinnene så er det den siste tingen du tok ut som er defekt.

Edit: Skjekk PSU først istedet.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

virker som om strømforsyninga er gåen... prøvde med å koble grønn til svart på ATX.

ingenting skjedde. sjekka at strøm var på. men skal prøve å finne en ny strømkabel for den ser litt kremt ut den jeg har.

så får jeg eventuelt låne en PSU og se om det funker... strømforsyning altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...