Gå til innhold

"Verdensrekord" i passordknekking!

Anbefalte innlegg

Et spørsmål jeg fant litt vanskelig å plassere i noen bestemt kategori....:

Er det noen som kunne tenke seg å delta frivillig i et "verdensrekordforsøk" i passordknekking?

Jeg driver et forskningsprosjekt på passord, hvor jeg ser på mange ulike faktorer tilknyttet passord, opprettelse og bruk av disse ift. policy, god praksis anbefalinger osv.

Jeg er på jakt etter 15-20 maskiner med Nvidia grafikk kort: 9800GTX som minimum (helst GTX 260/280) og dual/quad core prosessorer, gjerne maskiner som er HEFTIG overklokket i tillegg. Her vil det bli kjørt en distribuert agent (Elcomsoft EDPR) over Internett som bruker GPU + CPU for å knekke LM/NTLM hasher. Målsetningen er å passere 10 milliarder passordforsøk pr. sekund på NTLM hasher (1 milliard for LM), med charst=ALL og passordlengde <=9 karakterer.

Dersom noen er interessert så svar meg her eller via PM.

Mvh.

Per Thorsheim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det sitter noen smartinger på NTNU som jobber med informasjonssikkerhet og nVidia, ett av målene for høsten er vel å få en god implementasjon av en AES-knekking på CUDA. Om du er seriøs i forskningen din er veldisse gutta noen av landets fremste eksperter på kryptografi-sikkerhet.

Lenke til kommentar
Vet at det sitter noen smartinger på NTNU som jobber med informasjonssikkerhet og nVidia, ett av målene for høsten er vel å få en god implementasjon av en AES-knekking på CUDA. Om du er seriøs i forskningen din er veldisse gutta noen av landets fremste eksperter på kryptografi-sikkerhet.

Anser meg som noenlunde seriøs ja, har holdt på med dette i 7-8 år nå... :-) Har et massivt datagrunnlag, og planen er publisering av en rekke artikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...