Gå til innhold

Kompaktkamera til snorkling og denslags

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var ferieturen til karibien bestilt, og i den anledning lurte jeg på om det er noen som har erfaring med kompaktkameraer til bruk i vann? Jeg er ikke noe voldsom på dykking, men kameraet tenkes brukt til snorkling og generelle aktiviteter i og rundt saltvann og strand. Har funnet to alternativer så langt: Olympus 1030SW og Pentax Optio W60. Sistnevnte er billigst, men virker ikke fullt så robust.

Noen som har erfaring med disse kameraene eller andre alternativer i den prisklassen når det gjelder saltvann? Mange takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kona kjøpte 1030SW for litt siden. Er ikke veldig imponert av bildekvaliteten på bilder som ikke er tatt i godt dagslys, men under vann syns jeg det blir ganske bra. Har ikke prøvd annet enn på stranden her hjemme i sommer, men jeg vil tro det blir bra i klart vann i Karibien. Blir også ganske bra film under vann. Det ligger mange forhåndsprogrammerte "scenes" i kameraet som virker fornuftig å bruke og som er representert ved et eksempelbilde av settingen. Byggekvaliteten syns jeg er bra. Kjennes bra ut i hendene og det tåler en trøkk som reklamen sier. Fint "partykamera" og etter det jeg har erfart er det også bra under vann.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg kan forsåvidt leve med at bildekvaliteten under dårlige lysforhold ikke er veldig bra, da dette kameraet primært er tenkt benyttet på strand, i vann, og som du sier er det jo med sin robusthet et perfekt partykamera også! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...