Gå til innhold

Luftgevær for trening til jakt

Eniro

Anbefalte innlegg

Hei, trenger et luftgevær jeg kan bruke som treningsvåpen da dette er mye billigere og enklere enn å skyte med virkelige jaktvåpen.

Kikket på Hatsan 70

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=2...amp;prodid=9211

Både med og uten sikte, et sikte vil være en fordel (?)

? - Holder dette våpenet? Har hørt en del forrskjellig om at det kanskje ikke holder...?

Ønsker et våpen jeg kan treffe ølboks på 40 meter til rundt 1500 om mulig. cal4,5

Treffsikkerhet og kvalitet er viktigst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at Hatsan produserer gode våpen, ja.

Tror at så lenge du får noelunde kvalitet, så skal den ølboksen gå fint. Treffer salsa-saus-lokk på samme avstanden med mitt solide Namo.

Så lenge det ikke er noe sånt jalla greier til 700kr.

Lenke til kommentar
Har hørt at .....

Takk for svar. Tenker litt sånn at mange luftvåpen er bra de første 500 skuddene og så kan de miste litt av futten, enige? Sitter og ruller litt på 500-lappen om jeg skal gå for hatsan 125 og legge 2 laken i det, men da får jeg ikke kikkerten.. æsj hvorfor er sånt så vanskelig?! :dribble::tease::ohmy:

Lenke til kommentar
Har hørt at .....

Takk for svar. Tenker litt sånn at mange luftvåpen er bra de første 500 skuddene og så kan de miste litt av futten, enige? Sitter og ruller litt på 500-lappen om jeg skal gå for hatsan 125 og legge 2 laken i det, men da får jeg ikke kikkerten.. æsj hvorfor er sånt så vanskelig?! :dribble::tease::ohmy:

Gå for skikkelig kvalitet; dvs. BSA eller Weihrauch. Hatsan er ikke noe å trakte etter.

Lenke til kommentar
Gå for skikkelig kvalitet; dvs. BSA eller Weihrauch. Hatsan er ikke noe å trakte etter.

Hvorfor det? Og Weihrauch er vel ganske dyrt? vil ikke bruke like mye på et luftvåpen som på et jaktvåpen hehe:)

Lenke til kommentar
Treffsikkerhet og kvalitet er viktigst.

Det utelukker Hatsan..

Weihrauch, Diana og BSA er gode kandidater, er du etter billigere børser er Kinesiske Bam et alterntiv.

Kjøpte i dag, GAMO SHADOW 1000 4,5MM for 1500 spenn

500 Umarex kuler: 13kr

Hastighet: 305m/s. Vekt: 3000gr.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe et jaktvåpen? Trening med luftgevær kan ikke sammenlignes treningen med et jaktvåpen.

Hvis det er jaktvåpen du vil skyte med, så hopp i grauten!:p

Har det men det er veldig greit å kunne gå ut døra å skyte (eller inne) enn å dra på skytebanen... dessuten er det fader'n som har alt utstyret som og befinner seg i Sverige. Dessuten er det veldig billig å skyte med luftgevær

Treningen med å kunne være stabil på børsa skal aldri undervurderes. Er absolutt ikke enig at luftgeværtrening ikke har noe for seg mht til trening for jakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, nei det innebærer jo f. eks. ryper og duer :p Men jeg kjenner flere som bruker salong på harejakt. De ramler rett ned, samme med rådyr. Men på vinterjakt etter rype er det fint med ei salong, evt. ei veldig finkalibret rifle ala .222 REM. Skjelden man kommer på haglehold på vinterjakt etter rypa.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva syns du om geværet du kjøpte? Bra?

Har tenkt på å kjøpe et likedan skjønner du :)

Helt greit, hadde noe plunder med siktet og blindgjengere men nå er det i orden:p

@Salongrifle: Er du sprø? Har skyti litt i hagen med luftgevær og du hører det i hele nabolaget for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Pøh, lyden av luftgever er ingenting! Vi skøt i hagen vår som er over veien med luftgevær, og den kristne naboen (som garantert hadde gitt beskjed hvis han hadde hørt noe) hørte ingenting, han så ikke opp mot oss en gang.

Et luftgeværskudd blir vel som et forsiktig slag med en hammer mot en planke. Men salongskudd-lyden går nok muligens litt lenger!

Lenke til kommentar
Skyt med geværet uten kule! da får du salong lyden, om det er litt krefter i geværet; p

Jepp, beste måten å ødelegge et luftgevær på....

En skal ALDRI tørrskyte med fjærbørser hvis en vil at fjær og pakninger skal holde mer enn noen få skudd..

Angående lydnivå, jeg har hatt luftgevær som bråker mye mer enn 22lr...

Endret av junkhouse
Lenke til kommentar

Man kan jo alltids skaffe seg en lyddemper til salongen da. Kjøpte i fjor en lyddemper til 700 kr til min 22 LR.

Funker som bare det, høres nesten ut som når man biter tennene hardt sammen... I tillegg til at det er en god fordel til trening, er det også lovlig å jakte med salong-lyddemper!

Ble kanskje litt OT, men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...