Bruker-104685 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article2115635.ece Dette er bra nyheter for meg da jeg vil se mer flotte spill i framtiden med 360 og PS3en min Har i disse første årene med konsoller som 360/PS3 sett mangen lekre spill som Uncharted, Bioshock, Mass Effect, Gears Of War, Metal Gear Solid 4, GTA IV og sikkert mangen fler. Da med så lite penger man går ut med for å få en konsoll så er det mye kraft du får for pengene mener jeg. Hva synes dere? Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg er litt usikker, jeg tror 360 & Ps3 har satt seg på et visst grafikknivå nå som kommer til å forbli. Det vil alltid være ulikheter på grafikknivå fra tittel til tittel men det går på hva utviklerne selv satser på. Ta f.eks. BF: Bad Company sammenliknet med Call of Duty 4, CoD4 har mer detaljert grafikk på nært hold og ser "bedre" ut på detaljer, men BF: BC har mye større områder å boltre seg i og avansert påvirkning av omgivelsene osv. Jeg tror f.eks at det tyder på at utviklerne har en viss grense med kraft å hente på konsollene ettersom de må tilpasse enten detaljert grafikk eller store områder. Samme gjelder bilspill: detaljerte baner og 60fps eller masse bilknusing og 30fps osv osv. Jeg tror vi vil se veldig gode titler fremover grafisk, og utviklerne vil nok greie å hente ut enda mer kraft, men jeg tror ikke forskjellene blir så unorme fra tidligere titler på samme konsoll. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Se på forskjellene til de første PS1 spillene mot de siste, de første PS2 spillene mot de siste og de første Xbox360 spillene til nå. Det er klart at etterhvert som utviklerne blir eksperter på å skvise kraft ut av konsoller blir spillene bare bedre og bedre og kjører mer flytende. Dette skjer med alle generasjoner av konsoller, og PS3 sin levetid har akkurat fått startet opp ordentlig. Xbox360 har jo vært ute en stund lengre nå, og har virkelig fått etablert seg i deler av verden. Det som blir interessant å se på fremtidige spill i denne generasjonen er hvordan utviklere løser floken med lagringskapasitet på multiplattformspill. Harddiskinstallasjon kan jo være en løsning på dette, såfremt Microsoft ikke kommer med en Blu-Ray spiller til 360. Jeg gleder meg til de 10 siste virkelig store spillene av denne generasjonen, samt starten på neste. Det er hoppet mellom disse og kvaliteten på grafikk i forhold til tidligere titler som definerer konsoll sjangeren grafikkmessig. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 når Naughty Dog seier dei utnytter 20-30% av cpu kraften til ps3 i Uncharted då begynner eg å lure på kva ps3 eigentleg er kapabel til.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har store forventninger for PS3-en! Utviklerene har enda ikke fått utnyttet alle 8 kjernene optimalt, så muligheten for avansert AI og fysikk er svær! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 PS3 har alltid vært skrytt meget myte opp i skyene men skal man tro enkelte får man ikke se hva PS3 er i stand til før i alle fall 2015 om ikke 2018. At konsollene ikke viser sitt fulle potensialet er vel ganske klart. PS2 spyttet ut God of War, God of War 2 og Shadow of the Colossus, spill som viser godt hva en gamling kan gjøre. Det er først når konsollen begynner å komme mot slutten av man ser hva den er i stand til. Inntil da lener jeg meg tilbake og nyter turen for den kommer til å bli spektakulær. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 jeg husker at sony sa at alle ps2 spill vil ha mist like bra grafikk som toystory... ville bare si det=Þ Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 når Naughty Dog seier dei utnytter 20-30% av cpu kraften til ps3 i Uncharted då begynner eg å lure på kva ps3 eigentleg er kapabel til.. Min ps3 kan fly:o Men ja jeg tror det har nådd noe av det beste grafiske vi kan få se egentlig, kanskje mer finpolert og detaljert. Men ikke stort mer enn det. Jeg er mest spent på nye motorer som frostbite osv som pusher gaming verdenen i en annen retning. Fysikk er mer spennende og noe jeg gleder meg til å se mer av. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Frostbite? Annen retning? Her står vi fortsatt bom stille. Söldner: Secret Wars fra 2004 har gigantiske områder med trær og fjell du kan bevege deg rundt i, du kan lage krater i bakken om du bruker eksplosiver, du kan skyte hull i veggene og takene på bygninger, du har tilgang til altslags våpen, fly, helikopter, tankser og biler. Det eneste BF: BC gjør er å ta det samme konseptet, polere det litt og så skryte av hvor nyskapende det er. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vel eg syns ihvertfall BC gjør ein bedre jobb enn Söldner: Secret Wars på alle mulige områder stort sett. Men ja, syns heller utviklerene kan roe seg litt på grafikk fronten. For grafikken i spill i dag er BRA. Legg heller meir ressurser i avansert AI og fysikk. Og sist men ikkje minst, godt gameplay og fengende historie. Er ihvertfall to konsoller eg forventer mye av på denne fronten Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vel eg syns ihvertfall BC gjør ein bedre jobb enn Söldner: Secret Wars på alle mulige områder stort sett. Joda, det gjør det, men det er ikke nyskapende. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 PS3 har alltid vært skrytt meget myte opp i skyene men skal man tro enkelte får man ikke se hva PS3 er i stand til før i alle fall 2015 om ikke 2018. At konsollene ikke viser sitt fulle potensialet er vel ganske klart. PS2 spyttet ut God of War, God of War 2 og Shadow of the Colossus, spill som viser godt hva en gamling kan gjøre. Det er først når konsollen begynner å komme mot slutten av man ser hva den er i stand til. Inntil da lener jeg meg tilbake og nyter turen for den kommer til å bli spektakulær. Synes da dette ser ganske bra ut. Ingen tvil om at ps3 spillene hat forbedret seg grafisk fra 1.gen spilla Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 hehe er fra heavy rain det? de nye bildene ikke sant? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og dette er et spill som er ute? Uten tvil ser det bra ut på PS3 men enkelte har fremstilt PS3 som overlegen men jeg har fremdeles igjen å se noe som rettferdigjør den utalelsen. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mener jeg har hørt at 360-en har en kraftigere grafikkprosessor, mens PS3-en har en kraftigere prosessor. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Stemmer Akra. Dette er bilder av Heave Rain. Finner de på ripten Bear: Grafikken _er_ overlegent noe annet jeg har sett på konsoll. Man ser jo FFS hudporene på denne tispa. Hvis man ser meget nærme synes jeg, jeg oxo ser noen svetteperler tyte ut. Eller er det regn? :O Uansett imponerende! Endret 7. august 2008 av Ramsey Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er dette spill som er kommet ut og er dette bevist ingame? Er det spill som fremdeles ikke er utgitt teller de ikke i det hele og det store som bevis. Det er imponerende ja, men det er ikke noe uvanelig eller så eksepsjonelt som mange skal ha det til. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er dette spill som er kommet ut og er dette bevist ingame? Er det spill som fremdeles ikke er utgitt teller de ikke i det hele og det store som bevis. Det er imponerende ja, men det er ikke noe uvanelig eller så eksepsjonelt som mange skal ha det til. Tror vi nærmer oss punktet hvor ps3 spill har dratt ifra grafikkmessig. Multiplatform engines ser nå bedre ut på ps3 (Rage), mens exlusivene alltid har sett bedre ut (Uncharted, MGS4) Men synes Heavy Rain her setter ett slags endelig punktum på hvilket hardware som har mest potensiale. Det er bare hærligere og hærligere å være ps3 eier for hver dag som går. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og du verden så mye bedre igjen det er å vere innehaver av alle konsollene om dagen Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er dette spill som er kommet ut og er dette bevist ingame? Er det spill som fremdeles ikke er utgitt teller de ikke i det hele og det store som bevis. Det er imponerende ja, men det er ikke noe uvanelig eller så eksepsjonelt som mange skal ha det til. For det første, tror ikke at Heavy Rain kommer til å se så bra ut når spillet endelig kommer ut. Da blir jeg virkelig imponert. Men å si at dette ikke er noe uvanlig eller eksepsjonelt som mange skal ha det til, er rett å slett det største drittpratet du noen sinne har kommet med. Om spillet skulle se slik ut som det gjør på de 2 bildene er det faktisk 2 ting det er uten tvil, nemlig uvanlig grafisk vakkert og eksepsjonelt. Punktum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå