Gå til innhold

OL 2008 - Fotball

Havard_92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært morsomt om en av lagene som har spillere fra Liverpool (Brasil, Argentina, Nederland) hadde vunnet, uten at jeg har noen utpregede favoritter. Synes det er gøy å se OL turneringen, mye bra spill og mange spennende talenter i aksjon.

Lenke til kommentar

Quarter-finalsMatch Date - Time Venue Results

25 16/08 18:00 Shenyang Brazil Preview Cameroon

26 16/08 18:00 Beijing Italy Preview Belgium

27 16/08 21:00 Shanghai Argentina Preview Netherlands

28 16/08 21:00 Qinhuangdao Nigeria Preview Côte d'Ivoire

Semi-finalsMatch Date - Time Venue Results

29 19/08 18:00 Shanghai W28 W26

30 19/08 21:00 Beijing W27 W25

Bronze medal matchMatch Date - Time Venue Results

31 22/08 19:00 Shanghai L29 L30

Gold medal matchMatch Date - Time Venue Results

32 23/08 12:00 Beijing W29 W30

Italia ble favoritter før kampen mot Kamerun, hvor begge lag spilte latterlig dårlig fotball.

Italia vant Toulon cupen så jeg ser ikke bort ifra at dem vinner OL og. Ellers er Argentina en sterk favoritt her.

Lenke til kommentar
Stiller de ulike landene med sine beste spillere, eller er det noen regler for at man ikke kan være proff eller noe?

Kun 2 kan være over 23 år, derfor blandt annet Ronaldinho er med. Ellers er spillere som Pato, Aguero og Messi med.

Jeg ser at jeg la ut den lokale tiden for kampene og ikke etter den norske :blush:

Så på Italia istad, tåplig at dem gikk ut slik dem gjorde, men som Nrk nevnte dem ble snytt for 2 straffer. Dem fikk uansett to andre riktige straffer. Resultatet der ble 2-3...

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting, hvorfor er f.eks ikke Norge med i OL, er det fordi de har for "gamle" spillere?

Nei, det er fordi vi ikke er gode nok. Som til alle andre turneringer, må man kvalifisere seg til OL og det er da U23-laget som skal kvalifisere seg. Og i og med at det bare er fire nasjoner med fra Europa i OL, så har Norge ganske enkelt ikke sjangs. Men Norge har vært med i OL ved noen (få) tidligere anledninger, sist gang var vel så langt tilbake som på 80-tallet en gang. Men damene greier å kvalifisere seg.

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting, hvorfor er f.eks ikke Norge med i OL, er det fordi de har for "gamle" spillere?

:lol:

Det hadde vært så bra det.."nei dere (Norge) får ikke være med i OL fordi gjennomsnittsalderen på spillerene på laget deres er over 38år........."

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...