IntelAmdAti Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Har noen erfaringer med Canal Digital bredbånd via kabel? Jeg har bredbånd og ip-telefon fra Canal Digital som går gjennom kabel og opplever at linjen er ustabil. Har prøvd å koble ut router og IP-telefon uten resultat så feilen må ligge et annet sted, siden det har vært samme problem på alle pc'er jeg har koblet til nettverket regner jeg med feilen ikke ligger i selve datamaskinene. Problemet merkes ved internettsurfing men er mest problemfullt når det kommer til spill. Etter å ha laget brukerkonto på Playstation Network er det skuffende å ikke kunne spille PS3-onlinespillene mine på nett med venner. Linjen er rett og slett ikke stabil nok til å holde kontakten med servere, resultatet er at alt av online-spill er håpløst å bruke tid på siden jeg "faller" ut med regelmessige mellomrom. Nedlastingshastigheten er slik den skal være (100kb/s) og kundebehandlere på supporttelefon finner ingenting galt med linje eller ruter. De sender likevel en ny ruter i posten som jeg håper vil løse vanskelighetene. Har lest at bredbånd over kabel kan være ustabilt, men vil det hjelpe å bestille raskere hastighet? Å oppgradere Mini-abonnementet med Maxi? Er stort sett fornøyd med Canal Digital-pakken jeg har fått, eneste jeg er misfornøyd med er vanskeligheter i forbindelse med nettspilling. Noen som har råd eller tips? Hilsen håpefull Canal Digital-kunde. Endret 7. august 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har noen erfaringer med Canal Digital bredbånd via kabel? Jepp, og jeg har bare positive ting å si. Hadde Canal Digital i nesten 6 år før jeg nå flyttet og ikke kunne få det lenger. Ikke EN eneste gang var linjen nede fra Canal Digital sin side. Kun mine feil eller mitt utstyr som forårsaket et avbrudd. Men til problemet ditt... der aner jeg ikke hva som er feil... Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hmmm... mine problem med Canal Digital har stort sett vore knytt til rotete fakturering og feilopplysningar frå kundetenesta. MEN: eg prøvde å spela Super Smash Brothers Brawl på nett, og det var heilt ubrukeleg. Eg tenkte at det var eit problem med sjølve tenesta, men no som du skriv at dette er eit problem med PS3 også, så må eg lure. Eg har 8mb/s, så det tyder på at det kanskje ikkje er farta det kjem an på. Eg har ingen problem med vanleg surfing, då. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Sitter med canal digital og MAXI-linje, linja rusler på snart fjerde året og nedetida er minimal. Feilårsaker 1 -router gjekk i dass 1 - brann på Oslo S 2 - Nedetid natterstid (muligens service på lokal server 1-2 timers nedetid) 1 - Fullstendig tap av tv og datasignal (fiksa innan 2 timer) Det som kan auke nedetid og driftsavbrudd er kor nytt kabelanlegget er, med gammalt anlegg så blir det ofte meir brudd og nedetid enn nye anlegg, så det eg har sett er at gamle bygårder i visse områder har meir problem enn andre. Når du seier hastigheiten meiner du vel 800kb/800kb-linja (100KiloBytes ikkje 100kilobits) Om du setter igang ein loop med ping, kor mange pakker mister ein? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Mener Canal Digital stort sett har bra tilbakemeldinger på linjene og jeg er optimistisk og håper på en grei løsning. Huset er en enebolig som ble ferdigbygget i april i år, det går fiberlinje inn til huset men det brukes kun til jobbsammenheng (ikke spill, chat, nedlasting etc). Jankee, Å loope med ping kan jeg jo prøve ut mens jeg venter på den nye routeren, vet du om en god måte å gjøre dette på? Den eneste metoden jeg kjenner til sender såpass få pakker at jeg mistenker linjen ikke får nok å bryne seg på til at det oppstår noe kluss. Stemmer at det er 800kbits-abonnementet jeg har, det er dette jeg får dekket og det jeg lurer på er om jeg bør oppgradere dette eller få internett fra en annen leverandør. Tidligere har jeg hatt lignende problemer med Nextgentel, og disse forsvant når routeren ble byttet ut - med litt flaks ordner det seg her også. Det er jo litt greit å ha telefon, TV og bredbånd i en og samme pakke. Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Å loope med ping kan jeg jo prøve ut mens jeg venter på den nye routeren, vet du om en god måte å gjøre dette på? - ping www.nix.no -n 150 Jeg kjører dette over en normal ADSL2+ linje uten og miste en eneste pakke... En liten kommentar på saken... Jeg har en sterk magefølelse på at det vil hjelpe og gå over fra CD Mini til Maxi, da PS2/PS3 spill krever mange gang litt, og serverne er lokalisert langt borte fra der en bor vanligvis. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Linjen jeg har oppfører seg stort sett på denne måten. Det er kun unntaksvis og innimellom at jeg kan si meg fornøyd med hastigheten. Håper ikke det er lenge til det nye modemet kommer. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvilket type modem(vel, router heh) er det du har fått utlevert? Arris touchstone, Motorola Surfboard 5100XE, Motorola Surfboard 4200E, Terayon tj720 eller? Test evt. TPtest og se om du får noen særlig forskjell på TCP vs. UDP Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Thomson TCM420 heter modemet, router har jeg forsøkt å koble ut men uten resultat. TPtest trenger jeg en nærmere forklaring på hva er og hvordan jeg foretar. Endret 11. august 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 http://www.bredbandskollen.se/tptest5_0_2_setup.exe Hvis den yter dårlig på UDP og det gjelder to uavhengig maskiner som hver seg har blitt koblet direkte til modemet/routeren du har fått fra CD så er det iallefall en indikasjon på feil på modemet/configen til modemet eller noe sentralt hos CD. For den gjennomsnittlige "Ola Dunk" er UDP mest brukt til dns-oppslag og gaming, så er dette ustabilt vil disse to tingene[ikke dnsoppslag så mye] fort kunne oppleves ustabilt. Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 IT-avisen sitt spidometer er _FUCKED_UP! Jeg får 5000kbps downstream og 3-400 upstream, Får 14000kbps ned og 650-800kbps opp på både... http://www.bredbandskollen.se http://www.speedtest.net http://speedometer.hardware.no Så gi opp IT-avisen og IT-pro sine, de sitter på enten alt får belastede servere eller alt dritt-linje/nettverk... Eller bare dorligt kodet speedtest. Thomson lager ikke akkurat mange modem for slikt... hadde ikke forventet dem, de lager altså ikke mye til koaxial nett, så det kan være et problem der... Også en mulighet for at nodene til canal digitar er overbelastet i byen der du bor... Det ville vert veldig skjipt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå