Gå til innhold

Mobilproblemer. Kan jeg returnere?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig ny mobil på Elkjøp, og etter å ha hatt den 2 uker er jeg ganske så misfornøyd med den.

- har plutselig slått seg av / rebootet en del ganger

- batteriet må lades etter ~1 døgn, selv om den stort sett bare har ligget i standby

- mister plutselig signalet

- et tilfelle der jeg valgte en person i kontaktlista, men da jeg trykket "ring" så ringte den en helt annen. gjentok seg helt til jeg startet telefonen på nytt.

- alarmen jeg stilte inn som vekkerklokke hadde ikke lyst til å ringe i dag tidlig

Er såpass mye rart med denne telefonen at jeg har lyst til å kvitte meg med den. Tror dere de nevnte problemene er tilstrekkelig til at jeg kan får byttet/returnert den hos Elkjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Den må nok inn til service 3 ganger før de eventuelt lar deg heve kjøpet (og da for samme feil)

Det har de lovpålagt rett til, eventuelt kan det godt hende du er heldig og har en snill konsulent bak disken og nettopp kjøpt den så du får litt godvilje. Hva for en uløkka av en telefon er det snakk om?

Lenke til kommentar
Nei.

Den må nok inn til service 3 ganger før de eventuelt lar deg heve kjøpet (og da for samme feil)

Det har de lovpålagt rett til, eventuelt kan det godt hende du er heldig og har en snill konsulent bak disken og nettopp kjøpt den så du får litt godvilje. Hva for en uløkka av en telefon er det snakk om?

Det er et flott eksemplar av Sony Ericsson C902.

Lenke til kommentar

SW-oppgraderingen påstår at jeg har den seneste versjonen.

Skal 3G virkelig suge så mye batteri bare ved å være påslått?

Det der med telefonlista var nok SW. Jeg prøvde å ringe 4-5 ganger, og den plukket tilfeldig forskjellige andre fra telefonlisten, og som sagt fikset en reboot problemet.

Lenke til kommentar
Derfor har både Nokia og Sony Ericsson noe som kalles DOA, er telefonen defekt innen 14 dager byttes den i ny i butikken uten å sendes på verksted.

Dette er feil. Både Nokia og Sony Ericsson har 7 dagers regel for DOA.

Se ellers https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=593299

Vedr Software. Den softwaren bruker legger inn kan ikke sammenlignes med den softwaren som et verksted legger inn. Bruker legger inn ny software over den gamle. Verksteder fjerner gammel software og installerer ny. Eller for å gi deg et vakkert bilde. Bruker smører deodorant over gammel svette-lukt. Verkstedet vasker før de påfører deodorant.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Det at det er forskjell på oppgraderingen serviceverksteder og privatpersoner gjør, er det noe du vet, eller du noe du tror?

Høres hvertfall merkelig ut, siden Nokia brukte enkelte av sine serviceverksteder til å teste Nokia Software Update før den ble tilgjengelig for sluttbrukere.

Jeg har også selv i diskusjon med en hjelpesløs servicetekniker på et autorisert serviceverksted blitt invitert inn på bakrommet for han skulle vise meg at telefonen min var ødelagt. Og han brukte nøyaktig samme programvare som jeg hadde hjemme.

Lenke til kommentar
Den softwaren bruker legger inn kan ikke sammenlignes med den softwaren som et verksted legger inn. Bruker legger inn ny software over den gamle. Verksteder fjerner gammel software og installerer ny. Eller for å gi deg et vakkert bilde. Bruker smører deodorant over gammel svette-lukt. Verkstedet vasker før de påfører deodorant.

Det var en tøvete sammenligning. ROM kan ikke sammenlignes med kroppen og bits kan ikke sammenlignes med hverken svettelukt eller deodorant. Skriver man til ROM så skriver man til ROM.

Lenke til kommentar
Det at det er forskjell på oppgraderingen serviceverksteder og privatpersoner gjør, er det noe du vet, eller du noe du tror?

Dette er noe jeg vet. Jeg jobber som servicetekniker. Reparerer Sony Ericsson telefoner. Det er stor forskjell på en software oppgradering og en Content refresh software. I tillegg er det noen verksteder som har mulighet for å customisere apparatet.

Det var en tøvete sammenligning. ROM kan ikke sammenlignes med kroppen og bits kan ikke sammenlignes med hverken svettelukt eller deodorant. Skriver man til ROM så skriver man til ROM.

Sammenlign det med å legge inn windows på nytt vs formatere harddisk for så å legge inn windows på nytt da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Levér den tilbake. Ja, du må nok gjøre det et par ganger for å få hevet kjøpet, men:

1) Det må du uansett, så start så tidlig som mulig ...og

2) Hva har du å tape? Det kan jo hende de klarer å fikse problemene :)

Gå uansett til selger og forhør deg om dine muligheter. Der jeg jobber pleier vi å bytte telefon for kunden om det har gått så lite som 14 dager. Blir for ille om man skal betale mange tusen for et produkt som kun varer i et par uker. Her har selger mulighet til å snu en negativ opplevelse til noe positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...