Howard Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Xonar D1 blir det hittil rimeligste lydkortet i serien. Les mer Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og dette kortet er etter alt å dømme bedre eller like bra som Asus DX? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vil Dolby Digital Live fungere igjennom Linux, så eg kan f.eks spele Doom 3 med bare optisk kabel? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er personlig veldig glad for at det har kommet langt flere aktører på banen og at Creative nå fronter hard konkurranse på lydkortmarkedet i form av Asus sine lydkort. Selvsagt så er det fortsatt en del småting som ikke er helt bra enda og det er at kortene som støtter EAX 2.0 + (3-5) må emulere dette via software og ytelse tapet kan bli ganske så stort i forhold til et creative kort som støtter dette Native (vel og merke I windows xp). Nei, det var på tide med litt konkurranse og det er veldig synd at Creative har hatt monopol i såpass lang tid. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vil Dolby Digital Live fungere igjennom Linux, så eg kan f.eks spele Doom 3 med bare optisk kabel? Lurer også på Linux-støtten til dette kortet her... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Skulle jeg kjøpt et lydkort ville jeg investert i et fra Auzentech. Lydkort er tross alt ikke noe man oppgraderer hvert år. Auzentech virker perfekt - X-Fi lydbrikke, høykvalitets komponenter, gode drivere og snart linux-drivere. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Skulle jeg kjøpt et lydkort ville jeg investert i et fra Auzentech. Lydkort er tross alt ikke noe man oppgraderer hvert år. Auzentech virker perfekt - X-Fi lydbrikke, høykvalitets komponenter, gode drivere og snart linux-drivere. Jau, nå som shg er borte, kan man endelig få Prelude på Netshop, og det til den nette prisen av 1485,- over 500,- billigere enn shg sist jeg skjekket.. Skal handles, og nytes;) Lenke til kommentar
raathass Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er personlig veldig glad for at det har kommet langt flere aktører på banen og at Creative nå fronter hard konkurranse på lydkortmarkedet i form av Asus sine lydkort. Tror ikke noen av oss ønsker at Creative fronter konkurransen med lydkort fra Asus :-) /r Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Noen som kan forklare hva Dolby Digital Live er for noe..? Vil det si at lydkortet konstant sender alle signaler i 5.1 kanaler, slik f.eks PS3 gjør? Eller vil Windows bytte mellom PCM og DD alt ettersom hva slags lydformat som sendes? Pc'n min har et Creativekort koblet digitalt til harmankardon-forsterker. Når jeg er i Windows er lyd i stereo PCM 48kbits. Hvis jeg starter en film byttes lydssystem til DD5.1. Hvis jeg spiller får jeg PCM stereo, som er veldig irriterende.. Vil det hjelpe å bytte lydkort? (hvis noen skjønte hva jeg ville frem til...) Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Spesifikasjonene nevner SPDIF-ut, på toslink, men jeg ser ingen slik kontakt på bildet? Betyr det at det kreves en egen kontakt (og dermed opptar enda en slott på baksiden)? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det er med et adapter (felles mic og optisk utgang). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Bra det kommer noen flere greie lydkort. Det har vært litt manko på lydkort som er litt bedre enn standard-lydkort, ihvertfall til en ikke alt for drøy pris. AtW Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Noen som kan forklare hva Dolby Digital Live er for noe..? Vil det si at lydkortet konstant sender alle signaler i 5.1 kanaler, slik f.eks PS3 gjør? Eller vil Windows bytte mellom PCM og DD alt ettersom hva slags lydformat som sendes? Pc'n min har et Creativekort koblet digitalt til harmankardon-forsterker. Når jeg er i Windows er lyd i stereo PCM 48kbits. Hvis jeg starter en film byttes lydssystem til DD5.1. Hvis jeg spiller får jeg PCM stereo, som er veldig irriterende.. Vil det hjelpe å bytte lydkort? (hvis noen skjønte hva jeg ville frem til...) Wikipedia sier: Dolby Digital Live (DDL) is a real-time encoding technology for interactive media such as video games. It converts any audio signals on a PC or game console into the 5.1-channel Dolby Digital format and transports it via a single S/PDIF cable.[1] A similar technology known as DTS Connect is available from competitor DTS. Det virker som du skal kunne få over multikanal spill og greier med det ja. Men, om du spiller musikk som er komprimert så er det bedre å la det gå på 44.1/48 enn å enkode det igjen som AC3 eller DTS. Komprimering/dekomprimering/komprimering lager söl av lydkvaliteten :-) Endret 8. august 2008 av Flippo Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det gode drivere til 64 bit? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg har ingen problemer med 64 bits driverne. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Faar vurdere aa kjoepe det da.. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Største problemet er vel spillprodusenter som bruker proprietære flerkanals miksesystemer som EAX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå