ToyDoc Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei. Jeg har mistet førerkortet og har noen spørsmål ang. teori og sånn. Dette gjelder egentlig både kl. B og C siden jeg hadde på begge. Jeg har mistet det i ca 1,5 år, så jeg lurte på om jeg kunne ta teorieksamen på Trafikkstasjonen nå så den er tatt, så jeg slipper og ta den senere? Når jeg skal begynne med førerkortet igjen MÅ jeg ta det der grunnkurset for kl. B som man må ha før man kan begynne og øvelseskjøre? Har jo hatt førerkortet før, men dette blir jo på en måte en ny start eller hva man skal kalle det. Prøvde og lete litt på lovdata.no selv, men er ikke særlig flink til sånt, så jeg tenkte kanskje noen av dere visste noe om det. Hvis det skulle være noe mer så kan jeg vel bare spørre. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Du trenger bare ta en teoriprøve og oppkjøring for den høyeste klassen, så får du alt tilbake når det er bestått. I ditt tilfelle BC(?). Du trenger IKKE ta noen kurs, med mindre du føler for at du ikke består teorien uten litt kyndig hjelp. Lastberegning f.eks kan være kinky nok for mange etter noen år. Du kan søke om å få ta teoriprøven ca 1 mnd før sperrefristen din går ut, men her er det forskjellig praksis rundt om i landet på hvor streng man er på dette. Sleng inn en søknad ca 6 uker før, du har ikke noe å tape på det. Søknadskjema finner du på Statens Vegvesen Vær også obs på at det er sykt lang ventetid på oppkjøring på tunge kjøretøy pga nytt regelverk som trer i kraft fra 1. sept. (i første omgang ang. kollektiv-transporten, men fra neste år også ang. tungtransporten.) Lykke til! Endret 7. august 2008 av Qtecman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå