Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo uten CD - dårlig kvalitet?

Anbefalte innlegg

Har sjekka litt rundt mtp priser på bilstereo(siden min gamle gikk til h..). Har resonnert litt og funnet ut at jeg faktisk ikke trenger noen slot for CD-er. Jeg kom da over en spiller på Teknikmagasinet som kosta 400 kroner, men mangla mulighet for CD. Denne hadde dog mulighet for RDS-radio og USB/3,5mm inn.

Er det dårlig kvalitet når det har den prisen, eller er det såpass billig fordi det mangler CD?

Effekt er 4x40W og den har "lågnivåutgång", som jeg antar at er de som går til forsterker?

Teknikmagasinet

Er det et godt kjøp? Funker det med forsterker tilkobla to små høyttalere og en 10" sub?

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenka di funka ikkje.

Lågnivåutgang antar eg er linjeutgang til forsterkar ja. Du får ikkje noko god spelar til 400 kroner, men det kjem an på kor mykje pengar du har tenkt å legge ned i dette. Alle har personlege preferanser, og før ein har erfart noko betre vil det sikkert fungere greit. "Shit in shit out" ville nok enkelte sagt.

Lenke til kommentar

Fikset :)

Tenker på nettopp det med at man får det man betaler for.

Er f.eks denne bedre? Biltema

Koster somewhat 150 kroner mer, og har ikke avtagbar front.

Har hatt en 12 år gammel pioneer spiller fra før, tilkoblet en ADS 1800W forsterker, som gir liv til en 10" eller 12" sub og to satelitter. Alt sitter i en Peugeot 306.

For å si det klart, så har jeg klart meg helt fint med et creative 2.1 anlegg til 300 kroner i fem år nå, så trenger ikke noe superlyd. Hadde dog vært fint med skikkelig "dunk dunk" i bilen :) Kan de to spillerne jeg linket til klare det?

Lenke til kommentar

Mtp det med dunking, så tenkte jeg mest på hvordan det var før kontra hvordan jeg vil at det skal bli. Før var bassen liksom i bakgrunnen og buldra, og ga meg hodepine, mens en kompis, med samme størrelse på bassen fikk skikkelig dunk dunk lyd som var klar, i motsetning til min som var grautete.

Derfor skal jeg lage ny kasse, slik at bassen blir bedre.

Er det phono(rød og hvit) på den jeg linka til på biltema?

Lenke til kommentar

Fikk subben av dama mi, og den er i ei kasse som broren hennes bygde. Målet mitt er å få "fast bass", ja :)

Subben er en 10" av merket fusion. De to små høyttalerne veit jeg ingenting om. Forsterker er en ADS 1800W.

Tenkte å bygge kasse selv. Forslag til dimensjoner og materiale? Har den kassa som er der nå feil form?

post-108681-1218205388_thumb.jpg

post-108681-1218205392_thumb.jpg

post-108681-1218205398_thumb.jpg

post-108681-1218205405_thumb.jpg

post-108681-1218205409_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den kassa der så ut som den var i største laget ja. Anbefaler deg å gå inn på fusions side, eller en plass de selger den suben, go finn forslag til volum og porting, ellers må du finne ut alle parametrene til suben og regne ut kassevolum og port.

Å bygge kasse på måfå er håpløst.

Lenke til kommentar

Hvis du trykker på linken "product manual" på den siden, så vil du finne volum og portforslag i en tabell der.

Gikk ikke an å linke direkte til manualen. Manualen er i PDF-format, så du trenger Acrobat reader eller lignende for å vise den.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...