Gå til innhold

Ny server-pc, max 4000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å endelig oppgradere den snart 8 år gamle dell'en med en ny stasjonær. Bruksmområdene er i hovedsak:

- Å streame film/musikk i nettverk

- Transcode film i realtime (krever kraftig prosessor)

- Lagre store mengder mediafiler

- Stå på stort sett hele døgnet

Jeg har skjerm og mus/tastatur fra før av. Budsjett: Helst under 4k.

PS: Hadde også vært fint om det var muligheter for å kjøpe skjermkort osv senere hvis jeg bestemmer meg for å bruke den til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er den billigste PCen jeg har satt sammen for noen. Kan være et godt utgangspunkt? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=71871

Her har du en jeg har satt sammen til 5laper: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=73422

Orker ikke lage et nytt oppsett til 4 lapper akkurat nå, men du har noe å gå ut ifra iallefall, inntil noen andre kommer deg til unsetning. ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar! Den første du satt opp var jo sykt billig, men selv den vil jeg tro banker Dell'ens P4 2,4 gHz :)

På den andre vil jeg fort spare en tusenlapp på å kun bruke integrert grafikk da jeg ikke har behov for et skjermkort.

Hvordan er det foresten med 4gb minne, er det slik at du må ha 64bits Vista for å utnytte det?

Lenke til kommentar
Takker for svar! Den første du satt opp var jo sykt billig, men selv den vil jeg tro banker Dell'ens P4 2,4 gHz :)

På den andre vil jeg fort spare en tusenlapp på å kun bruke integrert grafikk da jeg ikke har behov for et skjermkort.

Hvordan er det foresten med 4gb minne, er det slik at du må ha 64bits Vista for å utnytte det?

Ja eller ser du bare 3-3.2GB minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...