erikb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei, jeg vurderer å endelig oppgradere den snart 8 år gamle dell'en med en ny stasjonær. Bruksmområdene er i hovedsak: - Å streame film/musikk i nettverk - Transcode film i realtime (krever kraftig prosessor) - Lagre store mengder mediafiler - Stå på stort sett hele døgnet Jeg har skjerm og mus/tastatur fra før av. Budsjett: Helst under 4k. PS: Hadde også vært fint om det var muligheter for å kjøpe skjermkort osv senere hvis jeg bestemmer meg for å bruke den til spilling. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Ingen som kan hjelpe? Er bare spent på om det er mulig å få noe brukbart under 4k. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Dette er den billigste PCen jeg har satt sammen for noen. Kan være et godt utgangspunkt? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=71871 Her har du en jeg har satt sammen til 5laper: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=73422 Orker ikke lage et nytt oppsett til 4 lapper akkurat nå, men du har noe å gå ut ifra iallefall, inntil noen andre kommer deg til unsetning. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Takker for svar! Den første du satt opp var jo sykt billig, men selv den vil jeg tro banker Dell'ens P4 2,4 gHz På den andre vil jeg fort spare en tusenlapp på å kun bruke integrert grafikk da jeg ikke har behov for et skjermkort. Hvordan er det foresten med 4gb minne, er det slik at du må ha 64bits Vista for å utnytte det? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Takker for svar! Den første du satt opp var jo sykt billig, men selv den vil jeg tro banker Dell'ens P4 2,4 gHz På den andre vil jeg fort spare en tusenlapp på å kun bruke integrert grafikk da jeg ikke har behov for et skjermkort. Hvordan er det foresten med 4gb minne, er det slik at du må ha 64bits Vista for å utnytte det? Ja eller ser du bare 3-3.2GB minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå