erlend-mb Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg er fornøyd med koposisjonen, kunne kanskje croppet vekk litt av venstre side. Vil gjerne ha tilbakemelding på hvordan bilderedigering kan gjøre bilde bedre. Det eneste jeg har gjort er å øke kontrast og fargemetning i RAW-konverteren. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fint motiv...en aktuell forbedring vil være å rette opp skjev horisont. RandiA Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Oi, der sier du noe. Har korrigert litt på bildet her: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Versjon 2 synes jeg ble en del bedre, da du fikk fjernet den lille kiten på høyre side som forstyrret*. Det gjorde heller ikke noe at du kroppet litt vekk på venstre side samtidig. Tom *) Edit - ved nærmere ettersyn er det fortsatt litt igjen av den Endret 7. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Oi, der ble det igjen en liten flik av den ja, det var ikke meningen. Hadd sikkert gjort seg å ta vekk litt til fra venstre side, men jeg vil ha med sjøsprøyten fra satsen, og kiten i toppen av bildet, så da er høyden av bildet på en måte låst. Da blir det et veldig kvadratisk bilde om jeg skal fjerne mer av venstre side... Tusen takk for komentarene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ble mer ro og helhet over bildet når du rettet opp horisonten også, ikke verst det der nei. RandiA Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hva med å fake litt sterke farger/lys, få bildet til bli litt mer livlig, grei man må ha vind for a kite men trenger man dårlig med sollys? Lenke til kommentar
Emilg Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hva med å fake litt sterke farger/lys, få bildet til bli litt mer livlig, grei man må ha vind for a kite men trenger man dårlig med sollys? Ja, Du kan prøve å fremheve skyene litt også. Har du prøvd å legge på en vignette? Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Har prøvd å fremheve skyene, og samtidlig få resten lysere på denne versjonen: Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ser man det, flere kitefotografer fra Moss her. Eller som i hvert fall er i Larkollen Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ble mer ro og helhet over bildet når du rettet opp horisonten også, ikke verst det der nei.RandiA [troll] Hvorfor ønsker man ro i et action-bilde...? [/troll] (Jo, da - rett horisont ble nok bedre i dette tilfelle, ja) -Vegar Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Ble mer ro og helhet over bildet når du rettet opp horisonten også, ikke verst det der nei.RandiA Hvorfor ønsker man ro i et action-bilde...? Vell, man vill ikke ha rot eller forstyrrende elementer i noe bilde, om man ikke går for akkurat det. da trengs det mange flere forstyrrende elementer her. PS/EDIT: Wooohoooo innlegg # 101!! Endret 9. august 2008 av jimdidr Lenke til kommentar
presjes Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg likte bilde godt når du fikk rette horisonten og fjernet den kiten på høyreside. Gjorde seg også med litt mer alvor himmel. Ellers kunne jeg tenkt meg en nærmere crop av helten, for å gi det mer action og ikke så mye vann, land og himmel. Rett og slett isolere bilde til å fokusere mer på kiteren. Kanskje croppe bort kiten hans. Ellers så lager kiten en fin diagonal imellom naturen og hele bilde sånn det er nå. Synd han kiteren på baksida ikke skjønner han må flytte seg fra bilde Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Synd han kiteren på baksida ikke skjønner han må flytte seg fra bilde Hva forventer du av en kiter? De skal jo alltid snike seg inn over alt, notoriske linselus som de er. Jeg synes mye av det som har foregått i denne tråden er fornuftig, og det ferdige resultatet er blitt ganske skapelig. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Hva forventer du av en kiter? De skal jo alltid snike seg inn over alt, notoriske linselus som de er. Jeg synes mye av det som har foregått i denne tråden er fornuftig, og det ferdige resultatet er blitt ganske skapelig. hehe, så sant så sant Om det ikke gjør noe så laget jeg en kjapp crop for å vise et utsnitt jeg syns gjør bilde mer actionfylt og setter mer fokus på kiteren. Det blir et helt annet bilde enn du presenterte, så hvis du ønsker det fjernet sier du bare ifra. Redigert litt curves på naturen som blei litt blass i croppen også. Endret 9. august 2008 av presjes Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Tusen takk for mange konstruktive svar. Jeg suger til meg alle gode råd. Flere nevner at de savner en tettere crop rundt kiteren. Til det har jeg bedre egnede bilder. F.eks det under. Det som var spesielt med dette bildet var nettopp at jeg fikk med kiten til utøveren. Vanligvis når man hopper med kite, er kiten rett over hodet. Det å kjøre kiten på denne måten er mye mer krevende, desverre blir ikke kvaliteten på bildet bedre av den grunn Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det jeg liker med det andre bilde contrqa det første er. Man ser annsiktet og selve framsiden av kjøreren. Det er ingen folk i bakgrunnen. Så nr to er strålende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå