Sonic82 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Home Theater A/V Receiver Sony STR-DG820 Channel Power Rating : 7.1 Channel Power Rating: 110W x 7 Amp Power (8 ohms, THD 1.0%) Impedance : 8 Ohms Skal stå i en ikke så alt for stor stue. ca 20m2 Er ikke så alt for kresen når det gjelder lyd. tenkte og bruke max 5000,- på høytalere. Høytalere på stativ passer nok best. Tror jeg klarer meg fint med et 5.1 system. Selv om receiveren har 7.1 Skal brukes sammen med en nyere HTPC, en PS3 og Rikstv dekoder. 40" sony tv. Mest til film/tv/spill. Takker for alle tips dere måtte ha om hvilke høytalere jeg bør se på eller hvor jeg kan finne en fin oversikt/butikk. Er litt blank når det gjelder høytalere/lyd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Til 5k max er jo ikke mye å hoppe i høyet for, men jeg fant Tannoy EFX 5.1 det vil jeg tro gir god lyd i forhold til prisen (3995,-). Ellers så har du PSB Alpha intro den pakken er nok enda bedre. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hva med http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...alersystem_.htm eller http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...m_21_system.htm ?? Hvis du sier hvor du bor i landet, så er det jo mulig at noen gidder å gi deg veidireksjoner til eventuelle hifi-butikker i nærheten av deg. Lenke til kommentar
Sonic82 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Takker for hjelpen. Det er en stund til jeg skal kjøpe enda, men dette var en god start. Jeg bor i bergen og vet hvor hifiklubben ligger Lenke til kommentar
Sonic82 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei igjen. Har sett litt på Patos Basic 310 MK2 som fronthøytalere (ca 2500kr for 2) og en Patos Basic 210C MKII Center som Center (doh) (ca 2000kr). Det jeg lurer på er om det et nødvendig og bruke like mye penger på bakhøytalere. Kan jeg f.eks går får noen Patos Basic 110 som bakhøytalere? (ca 500kr for 2) Noen som vet hvordan bassnivået blir på dette oppsettet. Bør jeg ha en sub, eller klarer man seg uten til vanlig bruk. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Syns ikke det er så viktig med dyre bakhøyttalere. Nå er ikke jeg spess fan av surround i utgangspunktet da, men tror ikke det er så viktig. Syns egentlig det oppsettet ser bra ut jeg. Det er jo gode norske høyttalere også Du kan jo heller se på det når du har fått oppsettet, for hvordan bassen blir har nesten mere å si på rommet enn på høyttalerene (dette er jo ikke fakta, men for å sette det litt på spissen). Så kan du heller kjøpe en sub senere om du syns det mangler noe. Men skal du se mye film bør man ha en sub om man ikke vil legge mye penger i front høyttalere da. Endret 2. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Sonic82 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hvilken Sub er og anbefale til dette oppsettet da? Komplett.no har Patos Basic 410 MK 2 (Effekttålighet: 120/200 Watt) på ukens tilbud nå, blir disse for voldsome for en receiver som har oppgitt 110W ut? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336446 Endret 3. oktober 2008 av Stargo Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Power Rating: 110W x 7 Amp Power (8 ohms, THD 1.0%) Dette kan vel ikke regnes som 110reelle watt, men tror nok det går fint. Patosene er oppgitt til 90dB som gjør de relativt lette å drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå