Gå til innhold

Forskjellige typer minne på et HK

Fapse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å oppgradere PC'en med mer RAM. Nå bruker jeg 1x2gig med Crucial Ballistix PC2-8500, men lurer da på om jeg kan installer et par med Corsair minnebrikker? Går det ann å ha 2 forsjellige minne merker på et hovedkort? Her er brikkene jeg hr tenkt å kjøpe https://prisguiden.no/product.php?productId=95751. Både brikkene jeg har nå og de jeg har tenkt å kjøpe støtter EPP. Hovedkortet mitt er XFX 780i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både ja og nei...

Du har jo nForce og da kan minnekontrolleren gå beserk, Nvidia er ikke helt stabil på minne i Intel verdenen så det lønner seg å holde seg til 2 brikker og like støttede brikker.

Noe annet resulterer ofte i blåskjerm men som med alt annet, blåskjermen er ikke garantert, men oddsen er imot deg.

Jeg har selv en heftig minnemiks, men jeg har Intel brikkesett som er noe helt annet enn ditt, men enda her anbefales det ikke med en slik fy fy miks ;)

Lenke til kommentar

Joda, det er det som gjør det så bra å kjøpe her i Norge er at du kan prøve og se om det funker og sende i retur ellers.

Veldig bra ordning spør du meg så det er absolutt verdt å prøve, og går det til helvete så taper du ikke så veldig på det.

Lenke til kommentar
Joda, det er det som gjør det så bra å kjøpe her i Norge er at du kan prøve og se om det funker og sende i retur ellers.

Veldig bra ordning spør du meg så det er absolutt verdt å prøve, og går det til helvete så taper du ikke så veldig på det.

Så det vil si at jeg kan teste minne brikkene om de fungerer og deretter returnere de hvis de ikke funker? Er jo genialt hvis det er sånn.

Lenke til kommentar

Så det vil si at jeg kan teste minne brikkene om de fungerer og deretter returnere de hvis de ikke funker? Er jo genialt hvis det er sånn.

Joda, noen vil kanskje kalle det utnytting i enkelte tilfeller, du kan praktisk talt utnytte hele systemet hvis ønskelig om du ikke har noen moralske blokkeringer siden du har 14 dagers angrerett på kjøpet for uansett grunn når det gjelder nettbutikker.

I ditt tilfelle må det prøves og det synes jeg er helt okay, spesielt med hovedkort med ett slikt temperemang som nForce serien er til Intel.

Og husk, hold helt kjeft... Beistet kan høre deg :), ett lite morro sitat fra PerUlv2 angående nForce kort, han har gitt opp dem etter litt for mye trøbbel.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...