Stianbl Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er så altfor mange hovedkort å velge mellom, og jeg vet ikke hvorskjellen på noen nesten. Eneste jeg tror jeg har fått med meg er at Xxx har støtte for SLI/CrossFire i 2x16, og Pxx har ikke fult så bra støtte, 2x8,eller noe... Uansett, jeg trenger ikke crossfire, for tror ikke jeg kan ta meg råd til å legge til enda ett kort i nærmeste fremtid, og før den tid kommer har vel intel byttet socket så jeg må ha nytt HK uansett. E8500 4gb OCZ PC-8500 HD 4870 600W PSU Hvilket HK kan annbefales til dette settupet? Vil ha grei lyd og nettverk på det, men er vel standard på alt som er ute nå... Skal overclockes, men ikke på toppnivå. Tenker meg litt clock av GPU, samt cpu opp til ca 3,6-4,0. Får se... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Da er det P45 brikkesettet som gjelder for deg. Riktignok har du rett i Crossfire støtten, men det er en annen sak og det er det gode FSB toleransen på dette kortet. Du kan sjekke tråden nedenfor med BIOSTAR kortet alternativt DFI sitt P45 HK, disse klokker langt og skulle vell støtte dine krav utmerket. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ja, ser ut til at det blir P45, men er så mange å velge mellom... Og jeg trykker meg bare helt vill når jeg skal lese tester elelr finne ut hvilket kort jeg vil ha. Hører mye bra om mange kort, men trenger spesifike eksempler ^^ Likte Abit IP45 kort, men de er jo ikke på lager enda (bestiller fra komplett og ps.no (ps henter jeg på lageret)). Som nevnt, må det støtte E8500 3,16 clocket til max 4,0. Samt at det må støtte DDR2 PC-8500 4 GB minne. Crossfire blir uaktuellt, så ender vel på ett P45, om ikke det finnes gode P35 kort (uten at jeg vet hva som er dårligere her). Kan også nevnes at jeg sitter med 2xDVD-Brennere med IDE, samt 2xHDD med IDE.. (og 2xS-ATA, men det er jo det nye standard...) Takker for all hjelp jeg kan få, har tenkt å bestille i kveld! På forhånd takk, Stian B. Larsen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ingen relevante hovedkort som støtter 4 IDE enheter. Beste løsningen for deg er å droppe de to DVD brennerne og kjøpe en med SATA grensesnitt Evt kjøpe en SATA disk til. Gigabyte DS3 er flott og forholdsvis billig LENKE Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Du har nok rett. Men støtte for 2 IDE enheter hadde vært greit. De fleste HK har vel det? (en utgang, for en dobbel kabel). Angående det Gigabyte korte tdu linket til: Riktig prisklasse, og P45, men ble litt skeptisk til kjølingen her. Nå henger jeg meg kanskje for mye opp i kjøleribbene på de nyere HK'ene, og jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig trenger. Skal som sagt kjøre E8500 på opp imot 4,0 ghz (3,6-3,8 i starten). Men takk for ett forslag Kom gjerne med andre som holder seg helst under 1000-lappen. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er det. Lite poeng i å være skeptisk til kjølingen, som ofte bare er der nesten bare for syns skyld. Ingen grunn til å tro at kortet ikke skal kunne kjøre en E8500 på 4 GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå