Gå til innhold

LG 19" CRT 900B TCO-99 til 2300,-

robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så også på dette tilbudet fra komplett. Og jeg har samma spørsmål. Er dette en skjerm som er verdt pengene? Er det no' vits i å kjøpe den? Er billedkvaliteten bra? Overall?

Vennlig Hilsen

Stian aka Naits or the other way around

Lenke til kommentar

Hei

Det er ikke noe anbefale, slike low end skjerm har bare en egenskap å det er å gi deg hodepine. Jeg sjøl skal kjøpe ny skjerm og etter en måned med lesing av tester av forskjellige skjerm har kommet til at : mer penger du bruker på skjer , mer blir du fornøyd.

Ta heller opp lån i banken for å kjøpe en sony eller likende skjerm alt under 3500 er søppel

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 17:47, anicet skrev:

Hei

Det er ikke noe anbefale, slike low end skjerm har bare en egenskap å det er å gi deg hodepine. Jeg sjøl skal kjøpe ny skjerm og etter en måned med lesing av tester av forskjellige skjerm har kommet til at : mer penger du bruker på skjer , mer blir du fornøyd.

Ta heller opp lån i banken for å kjøpe en sony eller likende skjerm alt under 3500 er søppel

Dummeste jeg har hørt. Alt under 3500 er ikke søppel. Men selvfølgelig kan man forvente at en skjerm til kr 10000 er bedre enn en til kr 3000. Jeg har en 19" Hansol 900P som kostet litt under kr 2500, og den er et overlegent bra kjøp til den prisen. Minuset er at den noe lyssvak, og dermed blir litt blass i fargene. Men detaljene i bildet og oppdateringensfrekvensen er mer enn bra nok. Hvis den som kjøper en skjerm er fornøyd, da er skjermen av topp kvalitet!

Lenke til kommentar

Pris kontra kvalitet på 19" har vært diskutert i kategori "alt om data" emne "pcworld" med utgangspunkt i pcworlds nyeste test av 19".

Pc worlds test resultat er:

Hitachi cm-772et kommer på 3 plass totalt. Fikk karakteren 8 på billedkvalitet (noe moire i et hjørne), 7 på tekniske spesifikasjoner, 5 på funksjonalitet (de slaktet menysystemet, fordi de mener det er uoversiktlig)og 5 på pris/ytelse. Sluttkarakter 6,3

Nec oppnådde 10,8,7,10=8,7

Fujitsu Siemens oppnådde 6,4,6,1=4,8 (dyr & dårlig bilde)

Eizo oppnådde 7,6,8,7=7

Philips oppnådde 9,8,8,10=8,5

Nec skjermen som egentlig er 19,5" fåes kjøpt til ca. 5000,- m. mva og frakt. Og den har jævlig mye bedre bilde i flg testen.

Da bør det være en fornuftig investering, da skjermen har en levetid på 5 år og mer. Et godt skjermbilde er bedre for øynene og gjør deg mindre sliten av å sitte foran skjermen.

Samsung oppnådde 5,6,6,8=6,1

Vievsonic oppnådde 8,7,6,6=7,3

Lenke til kommentar

En ting er nå sikkeret at SAMTRON 96P suger maksimalt...skikkelig drittskjerm spør du meg...jeg har også den oppfattningen av at du får det du betaler for når det gjelder skjermer..low end...dritt..

de som påstår at hansol 900P er en bra skjerm har ikke sett en bra skjerm

Lenke til kommentar

Jeg har en Hansol 900P. Den er sånn helt ok. Jeg har aldri sagt det er en superskjerm i så fall. Det er klart at det finnes bedre skjermer, men til en annen pris også. Hansol'en er tross alt veldig billig. Og jeg vil si det er en god nok skjerm for hjemmepc'en. Ikke alle krever en 19" Trinitron skjerm for å bruke en pc!

PCPro's konklusjon til Hansol 900P i testen:

Konklusjonen er at dette er mye skjerm for den glade amatør som gjerne vil ha stor skjerm og i tillegg er nødt til å bruke egen lommebok når det skal kjøpes nytt datautstyr. 900P viser bilder og tekst greit, men har problemer med nøyaktigheten når bildene blir små og detaljene mange. DVD og 3D-spill er ikke noe problem for denne monitoren, så hvis du i hovedsak driver med den slags får du her svært mye skjerm for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...