robiwan Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Ser at komplett har som ukens tilbud LG 19" CRT 900B TCO-99 til 2300,- Jeg lurer på om det er noen som har noe erfaring med denne skjermen, eller om det finnes noen tester av den, og om detter er et bra tilbud? Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Om du bor i nærheten av sandvika bør du ta deg en titt på computercity. de har ett parti med billige 19". Samma pris men du slipper frakt og vente tid. AOC 19" :smile: Lenke til kommentar
Naits Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Jeg så også på dette tilbudet fra komplett. Og jeg har samma spørsmål. Er dette en skjerm som er verdt pengene? Er det no' vits i å kjøpe den? Er billedkvaliteten bra? Overall? Vennlig Hilsen Stian aka Naits or the other way around Lenke til kommentar
anicet Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hei Det er ikke noe anbefale, slike low end skjerm har bare en egenskap å det er å gi deg hodepine. Jeg sjøl skal kjøpe ny skjerm og etter en måned med lesing av tester av forskjellige skjerm har kommet til at : mer penger du bruker på skjer , mer blir du fornøyd. Ta heller opp lån i banken for å kjøpe en sony eller likende skjerm alt under 3500 er søppel Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Quote: On 2002-01-15 17:47, anicet skrev:HeiDet er ikke noe anbefale, slike low end skjerm har bare en egenskap å det er å gi deg hodepine. Jeg sjøl skal kjøpe ny skjerm og etter en måned med lesing av tester av forskjellige skjerm har kommet til at : mer penger du bruker på skjer , mer blir du fornøyd.Ta heller opp lån i banken for å kjøpe en sony eller likende skjerm alt under 3500 er søppel Dummeste jeg har hørt. Alt under 3500 er ikke søppel. Men selvfølgelig kan man forvente at en skjerm til kr 10000 er bedre enn en til kr 3000. Jeg har en 19" Hansol 900P som kostet litt under kr 2500, og den er et overlegent bra kjøp til den prisen. Minuset er at den noe lyssvak, og dermed blir litt blass i fargene. Men detaljene i bildet og oppdateringensfrekvensen er mer enn bra nok. Hvis den som kjøper en skjerm er fornøyd, da er skjermen av topp kvalitet! Lenke til kommentar
sircam Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Her er dataarket på 19-tommeren til 2295,- hos ComputerCity i Sandvika: http://www.aoc-europe.com/PDF/datasheet_9glr+_eng.pdf Lenke til kommentar
Deepdiver Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Pris kontra kvalitet på 19" har vært diskutert i kategori "alt om data" emne "pcworld" med utgangspunkt i pcworlds nyeste test av 19". Pc worlds test resultat er: Hitachi cm-772et kommer på 3 plass totalt. Fikk karakteren 8 på billedkvalitet (noe moire i et hjørne), 7 på tekniske spesifikasjoner, 5 på funksjonalitet (de slaktet menysystemet, fordi de mener det er uoversiktlig)og 5 på pris/ytelse. Sluttkarakter 6,3 Nec oppnådde 10,8,7,10=8,7 Fujitsu Siemens oppnådde 6,4,6,1=4,8 (dyr & dårlig bilde) Eizo oppnådde 7,6,8,7=7 Philips oppnådde 9,8,8,10=8,5 Nec skjermen som egentlig er 19,5" fåes kjøpt til ca. 5000,- m. mva og frakt. Og den har jævlig mye bedre bilde i flg testen. Da bør det være en fornuftig investering, da skjermen har en levetid på 5 år og mer. Et godt skjermbilde er bedre for øynene og gjør deg mindre sliten av å sitte foran skjermen. Samsung oppnådde 5,6,6,8=6,1 Vievsonic oppnådde 8,7,6,6=7,3 Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Her har dere også en test hvor NEC vant: http://www.pcpro.no/tester/Test_19tommere.htm Lenke til kommentar
Gega Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Synd at de ikke har sony sine skjermer med i disse testene...nokia er vel heller ikke der.... Lenke til kommentar
rozak Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Har funnet en liten test over 19-tommere som ikke er så gal.:smile: Her testes bla Huyndai, Samtron,CTX og Eizo. Huyndai kommer faktisk på en 3. plass her med sin P910+.. Testen er på tysk dessverre men,men.. http://www.pcwelt.de/tests/top10/19_zoll_monitore.html Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Har den LG-skjermen på skolen... Den er egentlig nokså vidunderlig, særlig til den prisen... GoForIt! Den er meget bra... Takler 1600x1200... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 En ting er nå sikkeret at SAMTRON 96P suger maksimalt...skikkelig drittskjerm spør du meg...jeg har også den oppfattningen av at du får det du betaler for når det gjelder skjermer..low end...dritt.. de som påstår at hansol 900P er en bra skjerm har ikke sett en bra skjerm Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg har en Hansol 900P. Den er sånn helt ok. Jeg har aldri sagt det er en superskjerm i så fall. Det er klart at det finnes bedre skjermer, men til en annen pris også. Hansol'en er tross alt veldig billig. Og jeg vil si det er en god nok skjerm for hjemmepc'en. Ikke alle krever en 19" Trinitron skjerm for å bruke en pc! PCPro's konklusjon til Hansol 900P i testen: Konklusjonen er at dette er mye skjerm for den glade amatør som gjerne vil ha stor skjerm og i tillegg er nødt til å bruke egen lommebok når det skal kjøpes nytt datautstyr. 900P viser bilder og tekst greit, men har problemer med nøyaktigheten når bildene blir små og detaljene mange. DVD og 3D-spill er ikke noe problem for denne monitoren, så hvis du i hovedsak driver med den slags får du her svært mye skjerm for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå