Gå til innhold

BK: Solnedgang i Ålesund

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det har vært noen før meg med de vanlige solnedgang-bildene, men håper allikevel noen tar seg tid til å gi også dette bildet litt kritikk :)

PS! ønsker gjerne konstruktiv kritikk på EXIF-en min også :D

Bildet er tatt etter en langhelg i vakre Ålesund. Personlig likte jeg godt det at sola gikk ned bak det lille fyret, men tror dessverre jeg brukte litt høy ISO :( (syntes det ble litt mye fargestøy)

post-152777-1218093597_thumb.jpg

EXIF: Lukkertid= 1/2000

Blender= 10

ISO= 500

Eksponeringskompensasjon= +2/3

Brennvidde= 85mm

Takker for all kritikk!

EDIT: glemte BK i emnefeltet

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke likte med bildet, er den lille svarte flekken som er litt nede til ventre for sola.

Ser ikke om det er en måke eller hva det er, men i det blidet syns jeg det bare blir forstyrrende.

ellers ett veldig fint bilde!

(ps. fant du "gjesteboka" på moloen (fyret)?)

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke likte med bildet, er den lille svarte flekken som er litt nede til ventre for sola.

Ser ikke om det er en måke eller hva det er, men i det blidet syns jeg det bare blir forstyrrende.

ellers ett veldig fint bilde!

(ps. fant du "gjesteboka" på moloen (fyret)?)

Det er en måke, man ser det enklere på den orginal versonen, men heldigvis ikke vanskelig å fjerne i PS :)

fikk dessverre ikke dratt helt ut til moloen

Lenke til kommentar

EXIF: Lukkertid= 1/2000

Blender= 10

ISO= 500

Eksponeringskompensasjon= +2/3

Brennvidde= 85mm

Hvorfor så rask lukker og høy iso? 1/2000 er bra, men om du hadde hatt noe nærmere 1/1000 kunne du ha skrudd ned iso'en.

Synes at du burde klone ut den "tråden" som går i bildet. Tror at det hadde sett bedre ut uten den.

Lenke til kommentar

Takker for all kritikk :cool:

Tok kritikk til meg, og jobbet litt med bildet + at jeg i tillegg redigerte det i en trial verson av Neat Image som fjerner støy (kanskje ikke så enkelt å se i det lille bildet her, men orginalen ble bedre)....

Håper derfor at dette ble litt bedre ;)

post-152777-1218233347_thumb.jpg

Edit: endret tåpelig kommentar :p

Her legger jeg ut en sammenlikning, hvor man kan se forskjell på det første og andre bildet..

post-152777-1218308918_thumb.jpg

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...