Gjest mageknipe Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hei. Eg har eit par ganger grønn aktig avføring (driten), trur eg har hatt det 3 eller 4 ganger over 2 år. Eg er og plaga med mykje magesmerte. Har prøvd å snakka med lege men han brydde seg ikkje! Så burde eg vere urolig av dette? Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Aner ikke, men hva mener du med at legen din ikke brydde seg? Sa han at det ikke var noe å bry seg om, eller sa han at det ikke brydde han? Du står fritt til å be om at en annen lege vurderer deg, det ville jeg gjort dersom jeg ikke stolte på det legen min sa.. Lykke til, og god bedring! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Høres ut som du har problemer med galleblæren, ville tatt en tur til legen. (Det er ikke dødelig eller farlig på lang sikt, bare irriterende) Endret 7. august 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kan også være noe så enkelt som resultat av å spise mye salat. Det har i alle fall jeg opplevd en del ganger. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kan hende at du spiser noe grønt som magen ikke klarer å fordøye? Men for all del, ikke slutt å spis salat. Men kanskje minke mengden litt hvis du spiser mye grønt. Hvis det er galleblæren så lurer jeg på om smertene dine kommer fra gallestein? Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein, og smertene skyldes av gallestein i galleblæren som hindret galleblæren til å skille ut galle til å fordøye mat som inneholdt mye fett og matolje. Hun endte med en operasjon. Naja, hør med en annen lege! Det er sikrest. 8D Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nei, du trenger ikke å være urolig. Grønn avføring hos voksne har som regel sammenheng med en irritert tykktarm, det retter seg selv i løpet av få dager. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med hva du spiser selv om mye bladgrønnsaker kan gjøre avføring grønnfarget. Det er istedet ofte stress som er årsaken. Dersom din avføring samtidig ligner litt på saueavføring, kan du være sikker på at du har det som kalles colon irritabile som er en livsstilsplage. Galleplager kan du utelukke selv om det er foreslått her tidligere. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hei. For diaren/IBS kan De prøve Loperamide (Imodium), og ser om avføring blir noe mer fastere. Endret 7. august 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Drikker du solbærsaft? Det kan føre til grønnaktig avføring. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein Det er jo absurd. Det står jo på de ulike magesårmiddlene at de ikke skal skrives ut med mindre man har påvist magesår ved hjelp av gastroskopi eller åndeprøve. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein Det er jo absurd. Det står jo på de ulike magesårmiddlene at de ikke skal skrives ut med mindre man har påvist magesår ved hjelp av gastroskopi eller åndeprøve. Vet ikke jeg. Sikkert legen som slurvet. Lenke til kommentar
Gjest en 13 åring Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 jeg er 13 år og får grønn bærsj jeg er redd hva skal jeg gjøre jeg har hatt det i 2 dager nå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Dette forumet tillater i noen få kategorier gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste i de aktuelle kategorien. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Jeg har slettet poster i denne tråden da jeg ikke anser disse for å være av sensitiv art. Vennligst ikke ødelegg tråden med useriøse innlegg selv om dere kan poste anonymt. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 til deg gjest, hvis du har hatt det hver gang du har fått på do, og må ofte på do (Oftere en vanlig), så ville jeg kansje sakt at du har matforgiftning Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Til informasjon er enda mer "off topic" er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Legesekretær Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hard, grønn avføring kan skyldes forgiftning. Hvis det er tatt overdoser av medikamenter, blir avføringen slik. Med vennlig hilsen Legesekretær. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Grønn mat som spinat kan sette farge. Det kan også tyde på en irritert tykktarm eller endret bakterieflora. Er avføringen grønn og løs samtidig som du har feber og magesmerter, bør du kontakte lege. Husk også at antibiotikakurer kan forstyrre balansen med tarmbakteriene, så drikk melkeprodukter med god bakteriekultur etter en slik kur. Lenke til kommentar
Gjest Lommelegen Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ta en titt her.. Svaret ditt kan stå her også http://www.lommelegen.no/390202/misfarget-avforing Mvh Lommelegen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå