Gå til innhold

Hva skal jeg bli...

Anbefalte innlegg

Nå er det skolestart om ca 2 uker, og jeg vet fremdeles ikke etter et tenke/friår hva jeg studere. Sliter med å finne ut av interessene mine, men vil si jeg er småinteressert i tall. Nå har jeg sett litt på Økonomi og IT-ledelse på BI, noe som kan kanskje passe for en som meg ettersom jeg "liker" tall og hadde IT som valgfag i vgs. Jeg har lest på hva man kan bli hvis man tar denne utdaninngen, men skjønner ikke bæret hva det prates om. Har egentlig niks peiling på data,men økonomi har jeg noenlunde god peiling på og interesse over. Grunnen til at jeg ikke bare velger Økonomi og administrasjon er at jeg egentlig ikke vil kun jobbe med økonomi, men blande det litt med IT f.eks

Etter utdanning i Økonomi og IT-ledelse kan man bli SAP konsulent. De tjener grisemye, men har egentlig ikke peiling på hva de gjør engang. Noen som kan forklare meg hva en SAP konsulent gjør i en enkel språk? og ikke i avansert dataspråk som jeg ikke skjønner noe av. Andre spennende jobbmuligheter bortsett fra nevnte SAP konsulent kanskje? Burde jeg satse på denne utdanningen selvom jeg har så å si null peiling på data? Eller skal jeg bare gå for Økonomi og administrasjon? Eller har noen andre forslag til meg???

Takknemlig for enhver svar

Endret av Brukernavn123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke er spessielt interessert i IT vil jeg ikke anbefale deg å utdanne deg innen det. Husk at interesse og oppgavemestring går hånd-i-hånd

Og ikke tenk på lønn, tenk på hva du vil. Heller 250.000 i en jobb jeg gleder meg til hver dag enn 400.000 i en jeg mistrives i

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...