aadnk Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Personlig mener jeg vitenskapen har gått et steg too far ,ting som truer vår eksistens, burde blitt banna for alltid.Når sannsynlighetene for katastrofe er så forsvinnende små gjør de uendelige mange like usannsynlige moteksempler (eks. at de vitenskapelige oppdagelsene vil overbevise usynlige romvesenobservatører at vi fortjener å bli fredet fra intergallaktisk jaktsport) hele føre-var-prinsippet absurd. Når en i tillegg vektlegger betydningen av de vitenskapelige oppdagelsene for seg selv (avkreftelse/bekreftelse av Higgs-bosonets eksistens, ect.) samt de teknologiske innovasjoner det kan inspirere, må en nødvendigvis konkludere med at slike protester er kun irrasjonell nyluddittisme forkledd som konstruktive bekymringer. Hvor ville vi være i dag om vi hadde hørt på teknologipessimistene i saker der all sunn fornuft står dem i mot? Høyst et jordbrukssamfunn, spør du meg, med all den lidelse og død det medførte. I dag står vi ovenfor giganske problemer som befolkningsoverflod (mat- og -vannmangel, territoriekriger) og global oppvarming vi på ingen måte kan løpe fra men må stå samlet om. Å forkaste vitenskapen er det siste vi burde gjøre. Endret 10. august 2008 av aadnk Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 AAAH! NEi! De leker med døden allerede ved å fornekte Gud den allmektige! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 I tillegg, om det formodning skulle ha oppstått eit svart hol som byrja å "ete" masse, ville ein ikkje kjenne noko fysisk når ein byrja å drifte mot holet. Dvs. ein totalt smertefri død Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hallais, lever dere ennå eller? Eller er det bare meg igjen på forumet? Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er nok ikke bare deg. Og jeg lurer også på hva gman gjør på det bildet. ?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå