EG-s Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har onecall faktura på en tlf, og passer bra til forbruker mønsteret. ulempen er mangel på en spesifikk datatjeneste og 3g. En kort tur på nettbank kan koste 15kr. Ser etter en datatjeneste som kan komineres med dette, eller et abb. med en slik tjeneste. Har sett på netcom connect fritid, men vil bruke mobil som modem, samt programmet JoikuSpot. Har sett etter billig abb med datatjeneste men ingen som er i nærheten av onecall. De en har sett på (vet ikke om de kan kombineres) Chesspremium + ChessInternett Fritid (min forbruk 69kr) netcom abb + netcom connect fritid (igjen ingen abb ser ut til å passe best) telenor frifiks +Kveld & Helg (min fakt 29kr) leste på netcoms sider at connect fritid kan leveres med sim kort til pc, kan denne benyttes også på en mobil? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Netcom og Telenor sine dataabonnement kan setjast i ein telefon, men Netcom sitt abonnement kan ikkje brukast til å ringe med, berre sms, mms og sjølvsagt data. Telenor sitt abonnement kan ein ringe med, men det vert dyrt i lengda, ringeprisen følgjer det utgåtte privat+ abonnementet. Så til telefonen er nok den luraste løysinga å ha fastpris data som tilleggsteneste, slik du er inne på. Det går fint å bruke mobilen som modem når du har fastpris data som tilleggsteneste. Har ein usb-modem og ikkje gidd å flytte på sim-kortet/rote med mobilkablar kan ein skaffe seg eit tvillingabonnement. Det kostar litt i etablering og månadsavgift, men ein kan då surfe gratis (samstundes til og med) både på telefonen og med modemet. Sjølv har eg frifiks med friinternett kveld&helg og tvilling. Tvillingen bør nok vere eit reint datakort dersom den berre skal brukast i usb-modemet. Sjølv gjorde eg den tabben å skaffe meg vanleg tvillingabonnement, og det viser seg då at modemet syter for å legge på evt. innkommande samtalar når det er i bruk :-l Nemner elles at One Call/Mobile Norway går over til å roame på Telenor om ca ein månad, og at det då også vert 3g. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva med Tele2 Sheriff med Mobilt Bredbånd Standard? Da får du et OneCall-aktig abonnoment, og 200MB fri nedlasting hver måned for 249,- Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 tele 2 har vel kun usb modem, ikke tilleggstjeneste. Samt kun 200 MB pr mnd, det er ikke mye. Det billigste blir vel kun å skaffe seg netcom connect fritid,med sim kort hvis det er mulig. Så bytte sim når en skal på nettet. Eller glemme det å kun skaffe usb modem. Har sett på to alternativer som kommer nærmest (lav\ingen minstefakt pr mnd) Det er telenor og chess. Men uansett vil samtaleutgiftene bli vesentlig høyere enn onecall. Så er vel et marked det ikke er rettet mot. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Dersom du stort sett berre skal bruke det på PC ville eg kjøpt f.eks. Netcom Connect Fritid med subsidiert modem og bindingstid, modemet vil då koste 500 kr., og så slepp du å slite ut både sim-kort og sim-slotten, og kan, dersom du har dekning, berre surfe i veg med super-3g. Endret 8. august 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Det er vel det beste alternativ. Men bruker en pda,x51v, så tenkte å få denne på nett med mobilen. testet JoikuSpot med annet abb. og 3G og fungerte bra. kunne koble til både pda og laptop via wifi. Er usikker, men kommer usb modem med eget sim kort som kan brukes i mobil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå