Gå til innhold

slik går det når man kjøper noname minnebrikker ;-)


milkwood

Anbefalte innlegg

En kamerat hadde problemer med minnebrikka si, så jeg fant memtest 86 til han og tenkte at jeg kunne jo for morro skyld kjøre testen selv også, selv om min brikke funka fint...

 

da den hadde nesten gått 11 timer hadde den funnet 953 feil. :o så da skrudde jeg den av (vet ikke hvor lang tid en test tar jeg, men regner med at den looper noen ganger)...

memtest.jpg

 

Har ikke merka noe store problemer, men problemer kommer jo ikke alltid i en bluescreen. har sliti med overklokking f.eks .. kanskje ikke så rart.

 

akkurat bestilt 2x512 twinmos m/winbond nå som kommer imorra.

 

det hører til historien at brikkene til min kamerat hadde 0 feil, men han har fortsatt problemer. (bluescreens hele tiden, men han skal prøve å formatere en gang nå)

 

så dette var ikke så veldig informativ post, men artig. anbefaler alle til å kjøre en test på minne sitt så de kanskje kan bruke lit tpenger på ny ram.

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så og si alle rambrikker har en eller annen feil faktisk, men kvalitetsminne har mindre.. Selv om et memtest prog sier null feil, så trenger ikke det bety noe. Blir ikke direkte overrasket over at du har 900+ feil for å si det sånn. Nå må forresten ikke minnefeil sammenlignes med bad blocks på harddisker heller...

 

Ekstremt mange bluescreens eller plutselige feil i Windows kan tilskrives feil i minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Damen sin PC hadde noe drit-brikker og hun fikk blue screens i WinXP hele tiden, masse tull.

Installerte to 256MB Crucial brikker... Flawless.

Ikke et eneste problem siden da... Hmmm...

Minnebrikken hun hadde het Elixir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...