Gå til innhold

Phenomen min på tur, noen dager med testing.

Anbefalte innlegg

testa først 2.8ghz 1.264 V så 2.9 så nå er jeg på 3 ghz 1.264 V som ikke er dårlig (stock volt)

Bruker MA790FX-DQ6 fra gigabyte atm, skal ture med DFI 790FX M2R til helga.

Dice test kommer, og sikkert vann og ;)

Bruker noctua NH 120UP eller ka den heter atm nå.

hvor mye slit var det å få 3 ghz, mindre enn med intel ;) sette multiplier til 15 og ferdig ;)

kommer updates så fort jeg har gjort no progress, ikke så mange phenoms clocker så bra som min bare så det er sagt, men finnes sikkert bedre, WR er 3.71 GHZ @ Water.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=197470

Link til litt phenoms oppsett. om ca akkuratt litt over ei uke trur jeg at jeg er ferdig =)

chippen er : JAAFB AA 0810EPMW PHENOM 9850 BE.

3GHZ: 1.264 V 52C Air 9 H Prime

3080 mhz 1.264 V AIR "ONGOING PRIME" "max @ 1.264 V

post-118039-1218087589_thumb.jpg

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra overklokk, du har vært heldig med den chippen når du får den såpass høyt på nesten stock spenning. Tror nok du vil få best resultat med en temperatur mellom 5 og 10 grader. Lavere temp enn det og Phenoms klokker dårligere igjen visstnok.

dæææven likmark og jo, hadde ikke du den phenom lista ? hmm..

Har 3065 @ 1.264 V stabilt! primer nå ;)

veit ikke om jeg klarer å vente med å teste 5000+'n jeg fikk idag, NAAFG 0818BPMW

får se om vi klarer noe med den :p

Glad i phenomen min <3 3.1 ghz skal vi nå se om vi kan klare, tviiler egentlig, men får se ;)

Tråden burde hete, ole på tur med amd cpu'r..

Og btw, GIGABYTE SUUUUGER!

Spenningene er bare monga, så hvis jeg skal sette opp spenninga blir neste 1.296, jaja litt for store økninger for phenoms å være.

phenoms er kresne bare så det er sagt intel boys.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar

Hva med DFI kortet i siggen din da? Skal vel være bedre det? Du har M2R versjonen med 6 phase digital PWM ikke sant?

Hva er nb settingsene dine forresten? Vil tro du kan klare en 2,4GHz ganske greit med den chippen, da vil du se greie tall i everest latency testen :)

Edit: Og forresten, merker du noe til "idle freeze" problemene, du er heldig om du ikke er affektert av det. (altså hk'et ditt, ikke deg :p)

Edit2: 65nm Phenom klarer fint 1,5v - 1,6v med god kjøling.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Hva med DFI kortet i siggen din da? Skal vel være bedre det? Du har M2R versjonen med 6 phase digital PWM ikke sant?

Hva er nb settingsene dine forresten? Vil tro du kan klare en 2,4GHz ganske greit med den chippen, da vil du se greie tall i everest latency testen :)

Edit: Og forresten, merker du noe til "idle freeze" problemene, du er heldig om du ikke er affektert av det. (altså hk'et ditt, ikke deg :p)

Har ikke fått testa dfi kortet, er i oslo eller i tønsberg skal ditt til helga så får hk't da.

så må nøye meg med gigabyte i noen få dager til, endelig ferdig med det!

jeg har kjørt 1.6 V med vann 3.3 ghz :p har bare ikke fått testa nok pga tid og masse skit, men blir vell litt mer de neste dagene.

Latency tester jah, hadde phenoms vært glad i fsb hadde jeg sett om mushkinen hadde klart 1280 mhz (nytt kit) 5-4-4-12!

EDIT: 3045 mhz 1.264 V virker som høyeste clock som funker stock volt. bra nok det.

Temps og volt henger mye sammen med phenoms, de må ha akkuratt perfekte forhold, men man skal nå 3.5 ghz før 1.5 v

OG ja det er M2R med 6 digitale;)

tar med bilde av 3045 mhz, ser ut som det her er max @ spenninga atm.

post-118039-1218120430_thumb.jpg

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar

Har ikke fått testa dfi kortet, er i oslo eller i tønsberg skal ditt til helga så får hk't da.

så må nøye meg med gigabyte i noen få dager til, endelig ferdig med det!

jeg har kjørt 1.6 V med vann 3.3 ghz :p har bare ikke fått testa nok pga tid og masse skit, men blir vell litt mer de neste dagene.

Latency tester jah, hadde phenoms vært glad i fsb hadde jeg sett om mushkinen hadde klart 1280 mhz (nytt kit) 5-4-4-12!

EDIT: 3045 mhz 1.264 V virker som høyeste clock som funker stock volt. bra nok det.

Temps og volt henger mye sammen med phenoms, de må ha akkuratt perfekte forhold, men man skal nå 3.5 ghz før 1.5 v

OG ja det er M2R med 6 digitale;)

tar med bilde av 3045 mhz, ser ut som det her er max @ spenninga atm.

Kortet ditt befinner seg i HOLMESTRAND! Har du ikke kontroll på HW'en din, gutt? Rotehue :p Står ute i gangen i eska si og venter på søndagen... Spent på åssen den chippen er på tørris og DFI!

Lenke til kommentar

Kortet ditt befinner seg i HOLMESTRAND! Har du ikke kontroll på HW'en din, gutt? Rotehue :p Står ute i gangen i eska si og venter på søndagen... Spent på åssen den chippen er på tørris og DFI!

hahaha!

jeg har ikke styring på hva jeg gjorde for 5 sek sia, på morran idag dekte jeg på til meg selv 3 ganger rett etterhverandre ;)

men husker cd-keys som regel etter bare å skrive dem en gang :p

men blir phun jah! finner ikke info om phenoms @ tørris noen steder, kansje de coldbugger mye :S

CURRENT WR: 3.71 GHZ phenom 9850. 1.48 V

Mine andre chipper jeg skal teste har bare 3 =/:

5000+BE NAAFG 0818BPMW

BE2350 CAA4G 0729BPMW

btw, hvis jeg ikke får fiksa potmetere, klarer du å fikse det knop ? så lodder jeg gjerne på korta :p skal ta mitt og :p veit ikke om jeg rekker å fixe det imorra :S

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Få deg et kort med SB750; skal gi deg 2-300mhz ekstra klokkerom :D

ER sb600 pll som er bottleneck som regel, chippen er god, men fikk dfi 790fx og fant ut 1.24 V er nok ved 3GHZ!!!! ;D

sliti i 3 år tel å få vista oppe å gå, hvis wheelman fixer bilder så sitter jeg nå på noctua'n bare men 3x 4870 på ppc 750 wattern som driver alt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...