SteffenMA Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har over periode hatt en svak skrapelyd i civic`en når jeg svinger. Trodde kanskje det var dekket som kom borti hjulbua, så jeg tenkte ikke noe særlig mere over det. Men idag bråka det mye mer enn det pleier. Det det høres ut som et dårlig smurt lager ellerno slikt. Noen som vet hva det kan komme av? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Sjekk hjullageret. Det pleier å gi lyd fra seg når det får mer belastning enn vanlig, spesielt i sving til "sin side". Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ok. Men hvordan sjekker jeg hjullageret? Er det løst eller går det an å se synlig at det er noe feil med det? Er det også lett å bytte? Ble mange spørsmål her. hehe:) Kan også nevne at jeg skrudd litt bil, men det gjelder mest motor og slikt. Ikke spes mye understell. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 For å ta ett spørsmål om gangen, begynner jeg med hvordan du kan kontrollere det. Du jekker/heiser opp bilen og snurrer på hjulet. Hør etter ulyder, og kontroller det for slakk. Hører du "merkelige" lyder, er det etter største sannsynlighet at det er modemt for utskifting. Det er ikke lett å SE om det er gått i stykker, det må høres/kjennes. Bare så det er sagt, lyden er ikke til å unngå dersom det er gåent. Når et hjullager ryker er lyden av type "romling", ikke piping. Om du kjører lenge med det vil du nok få andre lyder også, gjerne av en annen karakter. Bytte det... det er ikke så veldig enkelt dersom man ikke har gjort det før. Jeg vet ikke hvordan opphenget er på Civic, men felles for de fleste (alle?) hjullager er at lageret må presses på plass. Det må man i mange tilfeller ha spesialverktøy for å få til. Om du vil bytte det på verksted kan jeg tenke meg at regninga blir på rundt 3.000, litt avhengig av delepris. En slik jobb er en rutinejobb for de fleste verksteder. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Da tar jeg meg en tur i garasjen ikveld og sjekker. Takk for hjelpen så langt =) Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) *borte vekk* Endret 22. august 2008 av SteffenMA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå