Gå til innhold

Problem med Skjermkort -- Ny pc- Ikke bilde

Applebee

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt ny pc og allt utenatt grafikk kortet har kommet (bestillte GK i dag), så fikk jeg låne et PCI-EX kort hos søskenbarned mitt, Radeon 1950pro skal det visst hete, og det støtter PCI-ex, men når jeg satt det i PC`en for å teste det (Har aldri hatt på PC`en før), kom det ikke bilde, prøvde begge DVI portene, satt kortet i begge PCI-ex portene. Er kortet ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk ikke boot'a maskinen min fordi en av de fire minnebrikkene ikke hadde 100% kontakt. Hovedkortet varslet om akkurat dette med LED varsellamper.

Det tok noen timer før jeg skjønte dette. :| Det ordnet seg i mitt tilfelle da jeg fikk satt den ene RAM brikka inn skikkelig. Tror det var noe bøss på en liten kontaktflate som gjorde oppstart umulig.

Skjermen var fram til da helt svart, siden hovedkortet ikke kunne gjennomføre sin power-on-self-test (POST).

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg hadde dette problemet med mitt nye foxconn mars hovedkort og asus 3870x2 at jeg ikke fikk bilde men lyd fra viftene vis jeg husker rett.

Sjekk at kortet står skikkelig nedi sporet sitt.

vis det gjør dette sjekk at alle strøm kablene er koblet til.

sjekk så at skjermkortet sine vifter spinner.

vis ikke dette hjelper se om det fins en bios oppdatering problemet mitt var at bios ikke støtter skjermkortet eller noe men med en bios oppdatering så fungerte det og bilde kom opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja da har du et stort problem faktisk spør en venn eller noe om de kanskje har et som de vet fungerer du kan låne i 30 min kanskje tar jo bare 2 min og flashe men du kan bruke litt tid på og skjønne hvordan du gjør det kanskje.

Første gang tar noen ganger litt ekstra tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan du ikke bare be en venn om og komme over med sitt kort mens han er der?

De spiller vel ikke hele tiden så de trenger kortet sitt 24/7 må da være litt vennlige eller?

For det du trenger er et kort som du vet fungerer for da får du lettere funnet ut hva som er galt.

Viftene spinner og alt sånn så kortet lever faktisk?

Koblet til strømkablene kortet trenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...