Ratleto Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ble en Slik-monopod på meg i ettermiddag, etter turen. Manfrottoen var for lav, faktisk. 399,-. Trenger ikke kjempekvalitet. Sjansen for at den blir ødelagt på en fotballkamp er litt for stor til at jeg vil legge noe mere penger i en sånn en. Artig og koselig tur, ja. Håper det blir treff i fremtiden. Jeg skal i alle fall møte opp så godt jeg kan da. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Var ikke slik'en den lille tynne? Til 50kr mer?! Manfrottoen til Chriss så meget stødig ut... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Var ikke slik'en den lille tynne? Til 50kr mer?! Manfrottoen til Chriss så meget stødig ut... Nei, den kosta 399,- den jeg fant. Joda, den til Chris så veldig fin og stødig ut, men som jeg sa; til fotballkamper vil jeg ikke bruke mer penger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Soliditeten til monopod er ikke like viktig som tripod. Det er tross alt bare en støtte som du bruker når du fotograferer håndholdt. Da er vekten mye viktigere. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Den jeg kjøpte heter manfrotto 681B og veier 0,8kg. Er meget fornøyd med den jeg ja... Føler liksom jeg gjorde et godt kjøp... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Soliditeten til monopod er ikke like viktig som tripod. Det er tross alt bare en støtte som du bruker når du fotograferer håndholdt. Da er vekten mye viktigere. Nå kommer jeg til å bruke den som type gåstav i fjellet og, der jeg mest sannsynlig kommer til å bruke den mest, og da er det greit med litt ekstra robusthet, + at den kan legges litt vekt på, som må gjøres for å få gode makros... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Viktig å tenke på fremtiden å planlegge hvilken monopod som funker best som stokk til vi blir gamle.... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Mens dere var på Photo Walk så var jeg på fisketur på Fosen, heldigvis hadde jeg med kameraet........ Litt uskarpt da det var litt vanskelig å holde helt stødig i båten, i tillegg til at det er tatt gjennom vinduet. Er ikke sikker på om kameraet fokuserte riktig heller. Endret 23. august 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Rediger det og du har et knall bilde! Lenke til kommentar
Sille Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Da var første bilde ferdig redigert, og lagt ut,- har ikke kommet på sidene enda, må godkjennes av Torgeir først. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Jupp, det der var det beste jeg tok. Det jeg har lagt ut her er skalert ned til 25%. Uten nedskaleringa og med (kanskje litt for mye) crop ser det ganske så bra ut, se nedenfor. Har akkurat begynt å skyte i RAW også, så redigeringsmulighetene er der så absolutt. Endret 23. august 2008 av ok67 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Få nr 1 i stoooort bilde så skal jeg leke meg med det, om du vil Edit: Lag lengste bredde på 1100 px, og gjør den akkurat under 2mb, så får vi mest mulig å bruke. Endret 23. august 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kult bilde, men har du prøvd med litt mer luft over og foran hode på reven... Rev er jo alltid søte dyr da.. Lenke til kommentar
arela Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Takk til alle for en trivelig tur. En ny opplevelse for meg, og den fristet til gjenntakelse. Viktig å tenke på fremtiden å planlegge hvilken monopod som funker best som stokk til vi blir gamle.... Jeg skal få plassert et kulehode på rullatorstyret mitt Må vel gå over til VR (eller IS) da. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Skal vi bruke denne til å legge ut bildene i eller? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=998444&hl= Lenke til kommentar
Sille Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Skal vi bruke denne til å legge ut bildene i eller? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=998444&hl= Tja, det kan vi jo, men bildene som skal inn i konkurransen skal jo legges ut på Flikr, http://www.flickr.com/groups/scott-kelbys-...walk-trondheim/ Siden det også var folk som ikke bruker akam der, blir det vel mest riktig å legge ut de bildene som skal inn i konkurransen der? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jau, men hos flickr er det maks 3 stk, jeg tenkte vi kunne ta så mange vil ville i min tråd. Hva om vi hjelper hverandre med å plukke ut de beste fra hver av oss... Jeg kunne iallefall trent litt hjelp der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Tar nå litt tid å ordne dem da..... kanskje vi burde holde til side de tre vi skal ha på Flickr da. (Jeg fikk forresten mange bilder ødelagt fordi jeg ikke hadde skrudd helt på den hood'n på Tamron, ble en stygg sort trekant i to hjørner...vel, så vet jeg det til en annen gang. RandiA Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Den skyggen kan du lett fikse Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Trivelig opplegg dette Har bare sett over bildene på kameraet, orker ikke styre med slikt når jeg er hjemme + laptopen har kjipe farger. Selv om jeg beholdt bare 18 bilder tror jeg at det ble ett par blinkskudd. Forøvrig klarte jeg å finne veien tilbake uten å rote meg helt bort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå