Gå til innhold

55-250mm, 70-300mm eller 70-200Lmm? Canon objektiv...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Områder mellom 55mm (som du har på 18-55 linsen din) og 70mm tror jeg ikke du kommer til å savne, da kan du heller beskjære bilder som er tatt på 70mm etterpå...

Dersom du vil ha en linse med ekstremt god bildekvalitet så gå for 70-200. Den er en av Canons L-linser, som er noe av det ypperste som er å få på markedet i dag.

Du mener at han kan beskjære bildene tatt på 55 mm. :p

Men jeg er enig i at 70-200 er et veldig godt kjøp når prisforskjellen er så lav.

Lenke til kommentar
Du mener at han kan beskjære bildene tatt på 55 mm. :p

Men jeg er enig i at 70-200 er et veldig godt kjøp når prisforskjellen er så lav.

Ja, selvfølgelig. Tenkte litt treigt der gitt.

Jeg vil i hvert fall ikke anbefale å se på /prøve 70-200 uten å ha råd til å kjøpe det. Har du først prøvd et så glimrende objektiv så er de tikke lett å kjøpe noe som er dårligere (selv om det kanskje er mer en godt nok). Jeg prøvde selv dette objektivet, men gikk til slutt for Sigma 70-200 pga. større blender (F/2.8). Venter spent på å få det i posten fra statene...

Lenke til kommentar

Men med 250mm linsa og en mellomring på 55(standar linsa) so har eg eigentleg fult utstyr for nær og fjærnfoto til en billig penge da? stemmer dette? er ikkje proff fotograf so treng ikkje proff utstyr... dessutan 200mm linsa er feil diameter på.. stemmer dette?

Lenke til kommentar
Men med 250mm linsa og en mellomring på 55(standar linsa) so har eg eigentleg fult utstyr for nær og fjærnfoto til en billig penge da? stemmer dette? er ikkje proff fotograf so treng ikkje proff utstyr... dessutan 200mm linsa er feil diameter på.. stemmer dette?

Neida 70-200 passer den . alle EF eller EFs objektiver passer.

Lenke til kommentar

70-200 har 77mm skrufatning mens 17-55 og 70-300 har 58mm skrufatning.

Kan hende han misforstår det litt,hvis han ikke har noe annet en mellomringer da.

Edit:Den eneste grunnen jeg kommer på for og ikke kjøpe 70-200 er vel fargen på objektivet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det eg blei litt forvirra om var:

Filterstørrelse: 67mm

På det andre so er det 58mm, men testa jo linsa i Bergen.

Men er det stor zoom faktor forskjell på 55-250mm enn 70-300 linsa? Kjem du nærmere eit objekt fra lang avstand?

Men 70-200mm L linsa har jo ikkje IS!

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Men 70-200mm L linsa har jo ikkje IS!

Nei, men den har bedre lysstyrke, byggekvalitet, optikk og skarphet. Det veier lett opp for tapet av IS.

Edit: Jeg anbefaler deg forresten å lære deg litt om brennvidder.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
LÆR MEG!!

Vel, nå var det faktisk et par stykker som forklarte litt om det på forrige side. Jeg ser du har laget en ny tråd, forresten:

Canon EF-S 55-250mm

Eg treng erfaringer ikkje andre anbefalinger!!

Og tester... inv_biggrin.gif

Takker

Jeg synes det er rimelig teit å ikke være åpen for forslag.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Det dreier seg om et skritt frem eller tilbake, også når det gjelder området 55-70. Der er det et snubleskritt frem og tilbake. Selv bruker jeg 28 + 50 + 105, hver av dem med 1x zoom. Jeg har likevel ikke opplevd at ikke et av de tre har passet til objektet, og at avstanden mellom dem har skapt problemer for utsnittet. Kan man ikke gå frem, så kan man gå bakover.

Lenke til kommentar

Vist eg er åpen for forslag får eg 100 forskjellige objektiv osso må eg berre drite i det for at... ja... det blir berre stress... Så det objektivet 55-250mm er alt eg treng til en billig penge... 70-300mm er for dyr og 70-200mm er like så... Fårstår dere no?

Lenke til kommentar

Hvis du summerer alle postene her får du nok den gjengse mening om dissen objektivene:

55-250 hvis du er på et stramt budsjett eller aldri bruker stativ.

70-200L f/4 hvis du har råd og er villig til å bruke stativ av og til.

Eller, hvis du legger prisen på stativ og hode til prisen av 70-200L f/4, så kan du forsvare å kjøpe IS versjonen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...