Gjest Guest_kokosnøtt_* Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei! Er ei som nettopp har begynt på Microgynon. Har tatt 2 brett nå. Og holder på med tredje. Første brett gikk greit med 1 ukes pause, så på igjen med andre brett. Skulle egentlig ha en pauseuke også, men siden jeg en jobboppdrag denne uken, ville det være stress med menstruasjon samtidig, så jeg hoppet rett på tredje brettet. Men så skjer det at jeg får mye brunt og tjukk utflod etter pille nr. 2 på tredje brettet. Og dagen etter (i dag 6.aug) fikk jeg mer utflod i tillegg til litt blødninger. Tar pillen som regel om morgenen mellom kl.7-12 hvis det spiller noen rolle i dette. Jeg har verken glemt noen piller eller hatt noe oppkast rett etter pillene ble tatt. Så jeg lurer på hvorfor blør jeg? Skal jeg slutte med pillene og vente en uke eller bare bruke opp brettet og ta pause da. Hvis jeg skal ta pause nå, når skal jeg begynne på dem igjen da? På den 8ende dagen? Men da mangler det jo 3 piller på brettet. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg får til tider mellomblødninger når jeg hopper over mensen. (Bruker Yasmine) Da tar jeg en ukes pause og får "ordentlig" mensen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_kokosnøtt_* Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er ikke det meningen at man skal kunne hoppe over menstruasjonen? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hei. Ja, du tenker rett, men brukte feil. Pillene, du bruker, er ikke konstruert til dette. Det kan også være en bivirkning til estradiol, mtp enkelte kan være mindre sensitivt til preparatet. Vaio Endret 6. august 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_kokosnøtt_* Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ja ok. Takk for svar. Så jeg bare stopper med pillene nå og venter en uke? 8 dager fra i dag av eller fra dagen jeg begynte på 3.brettet? Skjer det noe hvis jeg går på igjen 3.brettet etter pauseuken men mangler 3 piller på slutten? Så pauseuke igjen og så normal pillebruk. Så jeg kan ikke hoppe over pauseukene? hmm.. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det skal være fullt mulig å hoppe over/forskyve mensen som du selv vil (innenfor rimelighetens grenser). Det lengste jeg har hoppet over mensen, er 12 måneder. Det er ikke det smarteste du kan gjøre, i og med at slimhinnen i livmoren bare fortsetter å bygge seg opp, men jeg blør så lite at det nesten er skummelt. Den forsvinner fortere enn den kommer Lenke til kommentar
Gjest Tone Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei. Jeg fant ut idag at jeg på tirsdag tok onsdags pillen, så på onsdag torsdagspillen, og idag fredagspillem. Gjør det noe da om jeg tar tirsdagspillen i morgen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå