Gå til innhold

Får ikke installere Windows

Anbefalte innlegg

Jeg valgte å reparere en tidligere windows, var det rett å gjøre? Jeg har windows cd og aktiveringskode, men installasjonen stoppet opp og det kom en melding som sa at jeg skulle sette inn en cd med driver for noe med det innebygde lydkortet, men eneste jeg fikk med pcen som kan være noe slik er "application & support-cd". Jeg satt den inn og trykket ok. Installasjonen så ut til og gå litt (minimalt) framover og stoppet helt opp... Til slutt gav jeg opp da det ikke hadde gått videre på noen timer. Da startet jeg pcen på nytt. Da byttet jeg til windows-cden igjen. Installasjonen begynte på nytt men stoppet opp på samme plass med windows-cden i, uten å spørr etter driver-cden.. Startet på nytt igjen etter noen timer etter ingen framgang, men denne gangen prøvde jeg en cd som en kompis hadde, bare vi tenkte å bruke cd-keyen min til windows. Men denne gangen fikk jeg en feil melding:

Feil: En feil oppsto under angivelse av systemsikkerhet. En utvidet feil oppstod. -

Feil: En feil oppsto under angivelse av systemsikkerhet. En utvidet feil oppstod. -

Feil: Signaturen for Oppgradere Windows XP Home Edition er ugyldig. Feilkoden er

800b0100. Ingen signatur i emnet.

Kritisk feil: Produktkatalogene ble ikke installert. Dette er en kritisk feil.

Loggfilene for installasjonen inneholder mer innformasjon.

Feilmeldingene ovenfor er fra loggfilen. Pcen er foresten en Medion pc , vet ikke om det har noe å si. Første gang jeg prøver på å formattere og reinstallere windows. Noen som kan hjelpe meg??

Endret av qcksteel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Sett inn XP cd-en i cd/dvd rommen til pc-en

så trykker du at pc-en skal starte så vil det dukke opp noe på skjermen som sier "press enter to bott from cd" mest sannsynlig.

trykk en tast da så dukker det opp noe nytt hvor det står at du skal velge om du vil innstalere eller reparere.

Du skal trykke innstalere. så skal du få muligheten og velge om du vil slette partisjonen.

Så velger du ja og sletter den, så velger du og åpne en ny partisjon på det upartisjonerte området som ligger der.

når du har brukt hele hardisken til dette området så velger du at XP skal innstaleres på denne.

Så er det bare og vente mens filene overføres.

Jeg beklager den litt dårlige forklaringen men jeg må ta det ut av hodet mitt siden det er en stund siden jeg gjorde det sist og da vil nok ikke teksten jeg skriver her kanskje ikke være helt riktig i forhold til hva som kan stå der kanskje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Takk skal du ha, prøver nå å installere windows på nytt istedenfor å reparere.

Bare hyggelig og kunne hjelpe deg.

igjen beklager jeg for en litt dårlig forklaring men som jeg skrev så er det lenge siden jeg gjorde det sist og måtte ta det ut av hukomelsen.

Håper det fungerer vis ikke så legg igjen et svar her så skal vi se hva vi får gjort.

Lykke til videre med pc-en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...