farballa Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Størrelse: 40-42" med Full HD. Prisklasse: Under 10 000,- Hovedbruk: Vanelig tv. Analoge signaler fra kabel-tv(ca 90% av bruken så dette er alfa og omega). Skal også brukes til Wii og DVD (ikke blue-ray). Ønsker også at den skal ha HDMI,Scart kontakt og komponent inngang til wiien. Det skal altså være koblet til en DVD-spiller gjennom HDMI, Et steroannlegg og en Wii så skal gjerne ha plass til alt Etter et besøk hos en kompis trudde jeg at jeg hadde funnet tven(Toshiba REGZA 42X3030DG) , men ingen butikker ser ut til å ha den.. Grunnen til at jeg var intressert i denne tven var fordi den hadde enormt godt bilde på vanlige analoge signaler gjennom kabel-tv. Kan denne være et alternativ: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106080 Evt: https://prisguiden.no/product.php?productId=76768 (Denne ser ut til å være nærmest men må sendes i posten, jeg vil helst handle slik at jeg kan plukke det opp selv. Bor i Oslo.) Har også sett en del på samsung sine tver. Men av det jeg har sett i butikken av bilde så der det fantastisk ut med full-HD og alt det, men tv signalene ser ikke bra ut og fargene ser i overkant sterke ut. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Størrelse: 40-42" med Full HD. Prisklasse: Under 10 000,- Hovedbruk: Vanelig tv. Analoge signaler fra kabel-tv(ca 90% av bruken så dette er alfa og omega). Skal også brukes til Wii og DVD (ikke blue-ray). Ønsker også at den skal ha HDMI,Scart kontakt og komponent inngang til wiien. Det skal altså være koblet til en DVD-spiller gjennom HDMI, Et steroannlegg og en Wii så skal gjerne ha plass til alt Etter et besøk hos en kompis trudde jeg at jeg hadde funnet tven(Toshiba REGZA 42X3030DG) , men ingen butikker ser ut til å ha den.. Grunnen til at jeg var intressert i denne tven var fordi den hadde enormt godt bilde på vanlige analoge signaler gjennom kabel-tv. Kan denne være et alternativ: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106080 Evt: https://prisguiden.no/product.php?productId=76768 (Denne ser ut til å være nærmest men må sendes i posten, jeg vil helst handle slik at jeg kan plukke det opp selv. Bor i Oslo.) Har også sett en del på samsung sine tver. Men av det jeg har sett i butikken av bilde så der det fantastisk ut med full-HD og alt det, men tv signalene ser ikke bra ut og fargene ser i overkant sterke ut. I forhold til bruksområdet og ikke minst ditt krav for sd kvalitet så burde du nok gå for plasma. På vanlige tv signaler så danker selv Panasonic's PX80 ut de fleste topp lcd modellene. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 I forhold til bruksområdet og ikke minst ditt krav for sd kvalitet så burde du nok gå for plasma. På vanlige tv signaler så danker selv Panasonic's PX80 ut de fleste topp lcd modellene. Av det jeg har sett på av plasmaskjermer i butikken så kan ikke jeg akkurat si at jeg har sett så mye forskjell på kvaliteten på vanelig tvbilde. Plasma tåler vel ikke så mye som LCD heller? Faren er jo også der for å brenne inn bilde om en lar for.eks Wiien stå på i menyen og glemmer seg? Jeg er egentlig litt bestemt på en LCD skjerm. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Var på runde i sentrum i dag for å se hvordan forskjellige skjermer ser ut. Jeg reagerte på at det var veldig dårlig bilde på de fleste selv med HD-sendinger. Jeg fant heller ingen butikker som sendte sending fra for.eks vanlig kabel (ikke med digital dekoder). Noen som vet om noe sted i Oslo som har mulighet til å se med vanlig sending? Lenke til kommentar
vieamund Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501671;c:102663 denne har de utgangene du ser etter, og tven ser fin ut. selv har jeg denne budsjettmodellen fra Toshiba og er strålende fornøyd. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501667;c:36211 men det er ikke en full HD tv da. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501671;c:102663 denne har de utgangene du ser etter, og tven ser fin ut. selv har jeg denne budsjettmodellen fra Toshiba og er strålende fornøyd. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501667;c:36211 men det er ikke en full HD tv da. Den første var jo utrolig stillig, men var ikke helt enkelt å finne tester om hva folk mente om vanlig signal fra analogt kabel-tv (lever i den pre-digitale verden her). Eneste jeg fant var en engelsk test som ikke var så veldig positiv. Også må den vel også kanskje handles på nett? I så fall trur jeg at jeg vil prøve meg på 42X3030D fra Mamoz. Selv om jeg er relativt skeptisk til butikken med tanke på at så og si alle de siste omtalene har vært negative... Noen som har noe erfaring med den Mamoz og bestilling av tv der? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Var på runde i sentrum i dag for å se hvordan forskjellige skjermer ser ut. Jeg reagerte på at det var veldig dårlig bilde på de fleste selv med HD-sendinger. Jeg fant heller ingen butikker som sendte sending fra for.eks vanlig kabel (ikke med digital dekoder). Noen som vet om noe sted i Oslo som har mulighet til å se med vanlig sending? Hvis du spør i butikken så setter de på vanlige sendinger... HD sendingene er litt lureri siden alt ser greit ut. Alle tv-ene er koblet i serie slik at signalet blir litt svekket så kvaliteten vil bli bedre når du får tv hjem i din egen stue. Så lenge du har dekoder! Plasma skjermene kommer ikke helt til sin rett i butikken, men forskjellen er ganske stor. De fleste plasma paneler har høyere nativ kontrast og dypere sortnivå. De produserer mindre slep i kjappe bevegelser og egner seg meget godt til dvd og vanlige tv sendinger. Innbrenning er ikke noe stort problem lenger og det skal veldig mye til å få permanente innbrenninger. Hvis du sjekker trådene i dette forumet så finner du en rekke lcd vs plasma diskusjoner. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Var på runde i sentrum i dag for å se hvordan forskjellige skjermer ser ut. Jeg reagerte på at det var veldig dårlig bilde på de fleste selv med HD-sendinger. Jeg fant heller ingen butikker som sendte sending fra for.eks vanlig kabel (ikke med digital dekoder). Noen som vet om noe sted i Oslo som har mulighet til å se med vanlig sending? Hvis du spør i butikken så setter de på vanlige sendinger... HD sendingene er litt lureri siden alt ser greit ut. Alle tv-ene er koblet i serie slik at signalet blir litt svekket så kvaliteten vil bli bedre når du får tv hjem i din egen stue. Så lenge du har dekoder! Plasma skjermene kommer ikke helt til sin rett i butikken, men forskjellen er ganske stor. De fleste plasma paneler har høyere nativ kontrast og dypere sortnivå. De produserer mindre slep i kjappe bevegelser og egner seg meget godt til dvd og vanlige tv sendinger. Innbrenning er ikke noe stort problem lenger og det skal veldig mye til å få permanente innbrenninger. Hvis du sjekker trådene i dette forumet så finner du en rekke lcd vs plasma diskusjoner. Spurte om de hadde mulighet til å vise vanlig sending, ordinær kabel-tv. Men butikkene hadde alle digitalt-kabel tv på tvene så det fikk jeg ikke. Svigers hadde før slik vanlig kabel som vi har, men har nå get boks, så jeg vet at forskjellen er omtrent som himmel og jord på hvordan det ser ut på flatskjerm.. Kommer ikke til å invistere i noe slik digital dekoder boks på lenge selv, ikke før om noen år i alle fall så da er det greit å vite hva en kan få. Plasma tvene i butikken så faktisk litt bedre ut enn de andre på annet enn disse HD-kannalene, men da må jeg vel kjøpe i butikk i nærheten i stedet for på nett? Må ikke plasma behandles slik at den står rett opp og ned hele tiden? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Var på runde i sentrum i dag for å se hvordan forskjellige skjermer ser ut. Jeg reagerte på at det var veldig dårlig bilde på de fleste selv med HD-sendinger. Jeg fant heller ingen butikker som sendte sending fra for.eks vanlig kabel (ikke med digital dekoder). Noen som vet om noe sted i Oslo som har mulighet til å se med vanlig sending? Hvis du spør i butikken så setter de på vanlige sendinger... HD sendingene er litt lureri siden alt ser greit ut. Alle tv-ene er koblet i serie slik at signalet blir litt svekket så kvaliteten vil bli bedre når du får tv hjem i din egen stue. Så lenge du har dekoder! Plasma skjermene kommer ikke helt til sin rett i butikken, men forskjellen er ganske stor. De fleste plasma paneler har høyere nativ kontrast og dypere sortnivå. De produserer mindre slep i kjappe bevegelser og egner seg meget godt til dvd og vanlige tv sendinger. Innbrenning er ikke noe stort problem lenger og det skal veldig mye til å få permanente innbrenninger. Hvis du sjekker trådene i dette forumet så finner du en rekke lcd vs plasma diskusjoner. Spurte om de hadde mulighet til å vise vanlig sending, ordinær kabel-tv. Men butikkene hadde alle digitalt-kabel tv på tvene så det fikk jeg ikke. Svigers hadde før slik vanlig kabel som vi har, men har nå get boks, så jeg vet at forskjellen er omtrent som himmel og jord på hvordan det ser ut på flatskjerm.. Kommer ikke til å invistere i noe slik digital dekoder boks på lenge selv, ikke før om noen år i alle fall så da er det greit å vite hva en kan få. Plasma tvene i butikken så faktisk litt bedre ut enn de andre på annet enn disse HD-kannalene, men da må jeg vel kjøpe i butikk i nærheten i stedet for på nett? Må ikke plasma behandles slik at den står rett opp og ned hele tiden? Plasma skjermer må fraktes stående, men dette får fraktbyrået beskjed om. Når varen så blir levert så er det viktig at du sjekker før de tar den ut av varebilen. Hvis de har slumset så må dette stå i rapporten og du har ditt på det rene. Som regel går dette helt greit siden det fraktes plasma skjermer over hele landet:). Netthandel begynner å bli mer og mer vanlig siden man sparer en del penger på det. Hvis du ikke skal bruke dekoder så burde du gå for plasma. Da får du et bilde som er ok, men formidabelt blir det ikke. Sjekk ut Panasonics plasmaskjerm PX80. Den ser ikke så gal ut... Lenke til kommentar
farballa Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Var på runde i sentrum i dag for å se hvordan forskjellige skjermer ser ut. Jeg reagerte på at det var veldig dårlig bilde på de fleste selv med HD-sendinger. Jeg fant heller ingen butikker som sendte sending fra for.eks vanlig kabel (ikke med digital dekoder). Noen som vet om noe sted i Oslo som har mulighet til å se med vanlig sending? Hvis du spør i butikken så setter de på vanlige sendinger... HD sendingene er litt lureri siden alt ser greit ut. Alle tv-ene er koblet i serie slik at signalet blir litt svekket så kvaliteten vil bli bedre når du får tv hjem i din egen stue. Så lenge du har dekoder! Plasma skjermene kommer ikke helt til sin rett i butikken, men forskjellen er ganske stor. De fleste plasma paneler har høyere nativ kontrast og dypere sortnivå. De produserer mindre slep i kjappe bevegelser og egner seg meget godt til dvd og vanlige tv sendinger. Innbrenning er ikke noe stort problem lenger og det skal veldig mye til å få permanente innbrenninger. Hvis du sjekker trådene i dette forumet så finner du en rekke lcd vs plasma diskusjoner. Spurte om de hadde mulighet til å vise vanlig sending, ordinær kabel-tv. Men butikkene hadde alle digitalt-kabel tv på tvene så det fikk jeg ikke. Svigers hadde før slik vanlig kabel som vi har, men har nå get boks, så jeg vet at forskjellen er omtrent som himmel og jord på hvordan det ser ut på flatskjerm.. Kommer ikke til å invistere i noe slik digital dekoder boks på lenge selv, ikke før om noen år i alle fall så da er det greit å vite hva en kan få. Plasma tvene i butikken så faktisk litt bedre ut enn de andre på annet enn disse HD-kannalene, men da må jeg vel kjøpe i butikk i nærheten i stedet for på nett? Må ikke plasma behandles slik at den står rett opp og ned hele tiden? Plasma skjermer må fraktes stående, men dette får fraktbyrået beskjed om. Når varen så blir levert så er det viktig at du sjekker før de tar den ut av varebilen. Hvis de har slumset så må dette stå i rapporten og du har ditt på det rene. Som regel går dette helt greit siden det fraktes plasma skjermer over hele landet:). Netthandel begynner å bli mer og mer vanlig siden man sparer en del penger på det. Hvis du ikke skal bruke dekoder så burde du gå for plasma. Da får du et bilde som er ok, men formidabelt blir det ikke. Sjekk ut Panasonics plasmaskjerm PX80. Den ser ikke så gal ut... Plasma trur jeg ikke det blir. Har nok landet på LCD. Panasonicen så vi også i butikken og den falt ikke i smak. Irriterende nok ringte jeg Mamoz i dag for å høre om de fikk inn igjen 42X3030D, men det sa de at de ikke gjorde. Så nå lurer jeg på hvilket alternativ jeg skal gå for i stedet. Er jo fortsatt intressert i en tv som er god på vanlige sendinger, men den skal jo gjerne ha full HD og gi bra bilde på HD matrialle også. Når jeg bruker 10 000,- så vil jeg gjerne ha noe igjen for det Endret 11. august 2008 av farballa Lenke til kommentar
farballa Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 Tven ble kjøpt inn i går: Toshiba 42X3030D. Bilde på vanlig tv er helt suverent, selv på gammle program som Bonanza Takk for hjelpen til dere som svarte meg Lenke til kommentar
SandStrand Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tven ble kjøpt inn i går: Toshiba 42X3030D. Jeg er på samme jakt etter LCD 40-42" og sikler veldig på den du har kjøpt. Du skriver også at du ringte Mamoz og at de ikke får inn tven igjen. Hvor kjøpte du den da? og til hvilken pris? Hentet du den selv eller fikk du den sendt? Hilsen SandStrand Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg henger meg på SandStrands spørsmål. Virker som du har funnet en veldig bra TV til en veldig hyggelig og overkommelig pris, jeg sier meg imponert! Men hvordan er den i praksis? Endret 17. august 2008 av Hawko Lenke til kommentar
farballa Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Tven ble kjøpt inn i går: Toshiba 42X3030D. Jeg er på samme jakt etter LCD 40-42" og sikler veldig på den du har kjøpt. Du skriver også at du ringte Mamoz og at de ikke får inn tven igjen. Hvor kjøpte du den da? og til hvilken pris? Hentet du den selv eller fikk du den sendt? Hilsen SandStrand Netshop fikk inn igjen en tv, og jeg hoppet på sjangsen og kjøpte med engang jeg så det, prisen var også ganske hyggelig 7895,-. Hentet den selv hos dem i Oslo. Jeg vet ikke om de får inn flere, men det kan jo være. Det virker som den er "utgått" og at noen får inn enkelte restmodeller. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Jeg henger meg på SandStrands spørsmål. Virker som du har funnet en veldig bra TV til en veldig hyggelig og overkommelig pris, jeg sier meg imponert! Men hvordan er den i praksis? Den har veldig godt signal på vanlig analog sending, er enkelt å stille inn kanaler og gjøre alt praktisk rundt dette. Faktisk er bildet på analoge signaler bedre enn hva min far sin Sharp LCD tv har på digitale signaler fra parabol så jeg er enormt fornøyd med hvordan den fungerer på vanlig sending. Jeg har også nå kjøpt en DVD spiller med HDMI, ser en del DivX filer på tven (serier og lignende) som ikke alltid er i verdens beste kvalitet, men den klarer seg veldig godt. Ser mye Sci-fi så derfor svartnivået har fått prøvd seg, har også sett så og si alle batman filmene nå de siste dagene og jeg merker ikke noe nevneverdig å klage på dette med standardinnstillingene. Jeg vil tro at ved litt tweaking kan det bli enda bedre. Lenke til kommentar
SandStrand Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Takker for tilbakemeldingen. Hørtes ut som et godt kjøp. Jeg får bare følge med litt og seom det dukker opp noen igjen, hvis ikke så går jeg for 42Z3030, selv om den koster litt mer. Hilsen SandStrand Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Tusen takk for bra beskrivelse! Virker som dette er TV'en jeg har ventet en stund på å finne. Litt bekymra hvis det viser seg at den er ute av produksjon og vanskelig å finne (virker ikke som f. eks. Netshop har den lenger), men jeg skal holde øynene oppe og lete litt. Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå