Gjest medlem-98070 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Der det skulle være, er det kun et slaks plastlokk jeg ikke får rikket... det er en Ford Fiesta 96, burde vel være sigarettuttakk på den? :S Står det til og med i intruksjonsboka... trenger uttak i bilen, kan man fikse det? btw, finnes en slags adapter til sig uttak som gir deg vanlig strøm uttak til f.eks lade opp laptop? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 btw, finnes en slags adapter til sig uttak som gir deg vanlig strøm uttak til f.eks lade opp laptop? Det finnes både egne ladere for laptop beregnet for bruk i bil, og omformere fra 12-230v. Disse koster fra rundt 400-500kr og oppover, alt etter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Noen norske butikker/nettbutikker å anbefale? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg handla vel min hos komplett.no for mange år siden, ellers er dette noe de fleste selger (Biltema, Clas Ohlsson, etc) vil jeg tro.. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Der det skulle være, er det kun et slaks plastlokk jeg ikke får rikket... Sigarettenner var ekstrautstyr i Fiesta i 1996. For å slippe å lage produksjonverktøy for to ulike skvettbrett ble hullet der noen biler har sigarettenner dekt med en dekkplate i de bilene som ikke hadde dette ekstrautstyret. For å slippe å trykke opp en drøss ulike instruksjonsbøker alt etter hvilket ekstautstyr første eier bestilte, så er alt ekstrautstyret beskrevet i den. Det går imidlertid an å ettermontere sigarettennerkontakt i de fleste biler. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Borr ut plastdekselet og kjøp en universal sigarettenner på Biltema, så legger du bare opp 12v fra batteriet og jorder det hele en lur plass; eller du kan ta en kikk i sikringsboksen, hvis ikke det også var ekstrautstyr (), der finner du ofte en egen krets til ting som CD-spiller etc. Når det gjelder ladere og omformere finnes de i uhorvelig mange varianter, selv har jeg en som går fra sigarettenner til USB, og da bruker jeg bare PC-kabelen til mobil; Ipod og kamera når jeg skal lade. Fungerer brillefint. Endret 9. august 2008 av Oddvar Knus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå