MiSP Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg kjøpte nylig en ny laptop, Dell Studio 15. Den har HDMI og 15-pins VGA som videoutganger. TV-en jeg vil koble til har S-Video, Scart og vanlig gul RCA-plugg som mulige videoinnganger. Hvilke kabler trenger jeg her? Jeg har problemer med å finne noen... Hvilken av alternativene (hvis flere) gir best bildekvalitet? Endret 6. august 2008 av MiSP Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det finnes ingen slike overganger. De signalene er ikke kompatible. Det finnes konvertere fra VGA til S-Video / kompositt, men det koster mer enn noen kabel. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hvor mye koster en slik konverterer, og hvor får jeg tak i en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Er ikke oppdatert på utvalget, men fant noen rimelige her: https://www.mamoz.no/produkt/VGA-RGB/Standa...GA_til_RGB.html https://www.mamoz.no/produkt/TV-8D/Mamoz_VGA_-_TV.html Endret 6. august 2008 av hårek Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hmm, var dyrt dette... Fant en fra utlandet som koster rundt 350, og en til under 200. Ser disse greie ut? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nei, husk at USA har et annet TV system enn vi har. Det går dårlig å ha en boks som lager NTSC når du har en PAL TV. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Nei, hvis du ser på spesifikasjonene til førstnevnte, så ser du at den støtter både NTSC og PAL. Eller har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 OK, jeg så bare at det var en USA butikk og tok en rask konklusjon. Da tror jeg du har funnet en grei boks. Den har jo komponent utgang også, så hvis du har en nyere TV vil du få vesentlig bedre bilde enn med kompositt. Lenke til kommentar
jonna_nett Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Så konklusjonen er at man ikke kan overføre data fra en PC (eller playstation) som kun har HDMI til en tv som kun har RCA eller Scart? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 DealExtreme har billge convertere. VGA-to-TV RCA + S-Video Cable VGA-to-TV 3RCA + S-Video Cable Mer her. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 DealExtreme har billge convertere.VGA-to-TV RCA + S-Video Cable VGA-to-TV 3RCA + S-Video Cable Dette kan ikke virke uten ekstra elektronikk. Har du lest "Review"-ene lenger ned på siden..? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Så konklusjonen er at man ikke kan overføre data fra en PC (eller playstation) som kun har HDMI til en tv som kun har RCA eller Scart? Mulig det finnes konverter, men det blir dyrt. Har bare sett en som går andre veien (SCART til HDMI), den koster 1800 kr. Vegiboy går i den klassiske fellen å tro at når det finnes en kabel med de rette pluggene så kan den brukes. Men disse har svært begrenset bruksområde, mulig de er ment til visse typer projektorer. Lenke til kommentar
Acey Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 MPX har en: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=70482 koster 505,- Er egentlig ute etter sånt jeg og, men var litt dyrt.. er vel ikke så lenge til jeg kjøper LCD tv med VGA inngang likevel Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Denne er vel grei for VGA til S-video. Legg merke til at den er identisk med den som ble linket til tidligere som kostet 200kr. ^^ Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Og det måtte du dra opp en 1,5 år gammel tråd for å fortelle? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Man må jo dele sine funn med resten av forumet. Kan være andre som også trenger en slik dings. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Så konklusjonen er at man ikke kan overføre data fra en PC (eller playstation) som kun har HDMI til en tv som kun har RCA eller Scart? Og "for the record" så har playstation utgang for både s-video, kompositt, scart, rgb-scart og komponent i tillegg til hdmi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå